A nyári vakáció a legtöbb autós életében az évi legnagyobb megmérettetés. Sokan több ezer kilométert tesznek meg, hogy eljussanak álmaik tengerpartjára, városába, hogy hosszabb, több országot érintő körutat tehessenek. Gyenge fékekkel ez nem szórakozás, hanem játék az élettel.
A hibátlan, karbantartott fékrendszer a legjobb életbiztosítás
Az autók, főleg a rendszeresen városi forgalomban használtak csak igen ritkán kerülnek olyan helyzetbe, amikor mindent ki tudnak adni magukból, vagy erre kényszerülnek. A lassú forgalomban számos berendezés hiányosságaira nem derül fény, csak akkor jövünk rá – gyakran már későn – hogy valami nem úgy működik, ahogy kellene, ha extrém helyzetbe kerülünk az utakon. Az ilyesmi az „úrvezetőkkel” leggyakrabban a nyári vakáció alatt esik meg. Ez vonatkozik a fékekre is, amelyek igazán egy zsúfolt autópályán órákon át történő nagy sebességű száguldás és a torlódás, vagy egyéb okból szükséges sebességcsökkentés alkalmával mutatják meg mire is képesek valójában. Hogy ne érjen meglepetés a nyári túra előtt nézessük át a fékrendszerünket!
Óránként 160 km/h sebességről is meg kell tudni állni
Az átlag 40 kilométer körüli városi araszolás után az autópályára kiszabadult gépkocsink 160-as tempónál bekövetkező keményebb fékezés miatt egészen meglepő dolgokra képes. Kiderül, hogy valamilyen irányba húznak a fékek, hogy nem folyamatos a fékhatás, sőt nem is elégséges. Ami pontosan jó volt a munkahely és a lakás között, a német autópályán 200-zal száguldó szörnyek között nagyon kevésnek bizonyulhat. Ott ugyanis – ha jót akarunk – úgy kell megállni, ahogy a legjobbak, mert különben beléjük fogunk csapódni. Nem érdemes a fékrendszer átvizsgálásán takarékoskodni. A néhány ezer forint bőven megtérül abban, hogy balesetmentesen, épségben érünk haza a nyári vakációról.