Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mitől és hogyan mehet tönkre a kormánymű?

A biztonságos közlekedés fenntartásáért számos alkatrész felelős az autóban, amelyek közül az egyik legfontosabb a kormánymű. Mit tegyünk, hogy ne érjen minket baj? Mik a kormánymű leggyakoribb hibái? Mit tehetünk ellene?

Figyeljünk a jelekre!

Az autó irányíthatóságáért elsősorban a kormánymű felel. Ahhoz, hogy biztonságosan közlekedhessünk az utakon, érdemes nyitott szemmel járnunk, figyelni az autó által leadott jelekre, hogy biztosak lehessünk benne, nem a kormánymű valamelyik alkatrésze okozza az addig nem hallott zajokat, nem annak meghibásodása miatt viselkedik furcsán az autó. Ha időben lépünk, megelőzhetjük a súlyos balesetek bekövetkezését. Mi okozhatja a kormánymű hibáit? Mik a leggyakoribb problémák? A kormánymű komoly terhelésnek van kitéve, ennek ellenére a gyártók aránylag hosszú élettartamot jósolnak neki. A működését segítő kenőolaj cseréjét is két-háromszázezer futott kilométer közé javasolják, míg maga a kormánymű alkatrészei optimális esetben még ennél is hosszabb csereperiódust élhetnek meg. Azonban a laboratóriumi körülmények közötti használat mellett megadott paraméterek sokszor nincsenek köszönőviszonyban sem a valós helyzettel. Főleg Magyarországon. A sok helyen előforduló kátyús út, a magas padkák, amelyeket nem ritkán az első kerékkel ütköztetünk, vagy a túl magasra épített fekvőrendőrökkel való találkozások mind-mind a kormányművet terhelik elsősorban. Emiatt érdemes sokkal hamarabb számítanunk rá, hogy valamilyen meghibásodás üti fel a fejét a kormánymű körül. Ha furcsa hangokat, olajfolyást vagy a szervo rakoncátlankodását tapasztaljuk, akkor vegyük sürgősen az autószerelő felé az irányt, és vizsgáltassuk meg az alkatrészeket. Ellenkező esetben rosszabbodhat a helyzet, mi pedig egyik pillanatról a másikra elveszíthetjük az irányítást a jármű felett, és könnyen az árokban köthetünk ki.

A leggyakoribb hibák

A legkönnyebben azt vehetjük észre, hogy elmegy a szervo. Ezt legtöbb esetben jelzi is nekünk a vezérlő a műszerfalon a szervo ikonjának felvillanásával. Legtöbbször a vezérlőegység hibája okozza a bajt, de az sem kizárt, hogy a szervoolaj szivárog egy rossz, elhasználódott tömítés miatt. Nem érdemes vele közlekedni, mivel sokkal nehezebb az autó irányítása, főleg, ha megszoktuk, hogy a kormányzás rásegítéssel parkoljuk le a kocsit. Tapasztalhatunk a kormánymű felől kopogó hangot is egyes esetekben. Ez nagy valószínűséggel azért van, mert elkopott valamelyik alkatrész: ez lehet a csapágy, az orsó tengely, a támasztópersely vagy a fogasléc fogai közül bármelyik. Nőhet a kormány holtjátéka, de a sérült, kopott, roncsolódott alkatrészek idővel el is törhetnek, amely rendkívül balesetveszélyes helyzetekkel járhat. A támasztópersely vagy a csapágy kopása esetén szokták emlegetni, hogy lóg a kormánymű, ami terheli, és deformálhatja a tömítéseket és végül tönkre is teheti azokat, ami végül olajfolyást és meghibásodást okozhat. A kormány holtjátéka egyébként természetes jelenség, egészen addig, amíg nem haladja meg a tíz-tizenöt fokot vagy a kettő-négy centimétert, ez autótípusonként változhat. Ha azonban efölötti értékeket tapasztalunk, akkor szintén probléma van a kormányművel, a legvalószínűbb, hogy a kormányösszekötő gömbcsukló meghibásodása okozza a bajt. Tapasztalhatjuk azt is, hogy megszorul a kormány, vagy éppen túl könnyű mozgatni. Előbbi eset lehet a szervoszivattyú elégtelen működésének a jele, míg utóbbi a vezérlőtengely gyűrűinek elhasználódására vagy a kormánymű öntvényházának kopására utal. Bármelyik hibával találkozunk a felsoroltak közül vezetés közben, balesetveszélyes autóban ülünk. Keressük fel az autószerelőnket és haladéktalanul kérjünk segítséget a problémák megszüntetéséhez.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.05.01-jén ZÁRVA tart. 2024.05.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata