Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mit lehet tudni az E20-as benzinről?

A magyar autósok többsége még az E10-es benzinnel sem barátkozott meg, máris azt rebesgetik, hogy hamarosan E20-as üzemanyagot is tankolhatunk a kutakon. Mit lehet tudni ezekről? Mik az előnyei és az esetleges hátrányai?

Az E10 már négy éve köztünk van

Az Európai Unió célul tűzte ki néhány éve, hogy a környezet megóvása érdekében folyamatosan csökkenti az autók által kibocsátott szennyezőanyagok megengedett határértékét. Emiatt szinte évről-évre szigorítják a szabályokat, az autógyárak pedig igyekeznek az újonnan elkészült járműveikbe olyan fejlesztéseket beépíteni, amelyekkel a kocsi meg tud felelni az egyre alacsonyabb károsanyag kibocsátási normáknak. Persze a játékból a benzinkutak sem maradhatnak ki, nekik is részt kell venniük a közös környezetvédelmi célok megvalósításában. Emiatt kezdtek el olyan üzemanyagokat gyártani, amelyeknek az ökológiai lábnyoma kisebb, mint az évtizedekig tankolható folyadékoké. A szén-dioxid kibocsátás számottevő mérséklése pedig úgy érhető el az üzemanyagoknál, hogy bioösszetevőket kevernek hozzá. Ez a benzin esetében a bioetanolt jelenti. Első lépésként közel öt térfogatszázalék került bele, majd ezt az arányt nagyjából duplázva, közel tíz százalékra nőtt a benzinben a bioetanol mennyisége. 2020. január 1. óta ezért találkozhatunk a magyar kutakon olyan üzemanyaggal, amelyre az van írva, hogy E10, az Európai Unió ugyanis ezt a dátumot írta elő kötelező érvényűnek az ilyen összetételű benzin bevezetésére. Az autósok között nem igazán népszerű az újítás, számos hátránya kering a köztudatban, ennek ellenére már tervezik a húsz százalék bioetanolt tartalmazó üzemanyagok, vagyis az E20 széles körű piacra dobását. Tesztjelleggel Németországban már néhány helyen el is érhető. Valóban nem jó hír ez? Miért aggódhatunk miatta?

Lehetséges hátrányok

A bioetanollal készülő benzin nagy előnye, hogy kevesebb szennyezőanyag kerül a levegőbe az égés során, emiatt jó ötletnek tűnik tovább emelni ennek az összetevőnek a mennyiségét az üzemanyagban. Az Európai Unió számításai szerint ez évente körülbelül hárommillió tonnával csökkenti a szén-dioxidot kibocsátást, amely valóban nem tűnik elhanyagolható mennyiségnek. Az üzemanyagok bioetanol mennyiségének tízről húsz százalékra emelésével ez a hatás tovább fokozható. Azonban tény, hogy a bioetanol sokkal kevesebb energiát ad, mint a benzin, így pedig nőhet az autó fogyasztása. Minél nagyobb arányban kerül bele a bio alkotórész, annál inkább romlik a helyzet, így várhatóan az E20 bevezetésével is sűrűbben kell majd az üzemanyagkútra járnunk. Másrészt az új összetétel sok régi autós esetén problémát jelenthet, nekik marad a 98-as vagy a 100-as benzin. A jármű üzemanyagrendszere, a műanyag alkatrészek, a gumicsövek, tömítések, szelepek ugyanis kárt szenvedhetnek, hiszen nem olyan üzemanyagot tankolunk bele, amelyre tervezve lett. Ráadásul a bioetanol miatt több vizet tud magában tartani a folyadék, ezért gyorsabban korrodálódhatnak az alkatrészek: a karburátor, a fém üzemanyagtank, a befecskendező rendszer. Az is hátrányt jelent, hogy az alkohol feloldja az üzemanyagrendszerben lerakódott szennyeződéseket, amelyek aztán dugulást okozhatnak rendszer más részein. Az sem a bioetanol mellett szól, hogy felgyorsulhat a benzin romlási folyamata, így a hosszabb, néhány hónapos leállás után, büdös, kocsonyás állagú üzemanyaggal találkozhatunk, aminek eltávolítása nem olcsó mulatság. Persze a környezetvédelem fontos, és az új, modern autókat már ezekhez az üzemanyagokhoz tervezik, így van létjogosultsága az E20-es benzinnek is.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata