Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Milyen munkálatokkal jár a központi zár javítása?

Központi zár gombja

Murphy barátunktól megtanultuk, hogy ami elromolhat, az el is romlik, így simán beüthet, hogy egyszerűen tönkremegy az autós létünk komfortszintjét nagyban fokozó központi zár. Ennek számtalan oka lehet: mechanikai sérülések, beázik a vezérlőegység, vagy szimplán csak bekrepál. És mivel nehéz mellőzni egy már igencsak megszokott kényelmi faktort, ilyen esetben szeretnénk gyors és hathatós megoldást találni a problémára. De vajon milyen munkálatokkal jár a központi zár javítása? Nekiállhatok egyedül, vagy segítséget kell kérnem? Járjunk utána, nézzük meg a lehetőségeket!

Mi lehet az ok, ha a központi zár nem nyitja az egyik ajtót?

A központi zárat egy komfortvezérlő modul szabályozza, amely a távkapcsoló apparátusától kapja az ingereket. Amennyiben érvényes kód indukálódik, úgy a rendszer elvégzi az éppen aktuális nyitást vagy zárást. Ha ez véletlenül nem történik meg, akkor előfordulhat olyan banális eshetőség is, hogy a távkapcsolóban lemerült az elem, de persze lehet jóval komplikáltabb is az ügymenet. Potenciális szituáció lehet, hogy a navigáló blokk adta be az unalmast, lévén, ez is csak egy elektronika, esetleg be is ázhatott. Állhat a háttérben valamilyen mechanikai baki is, a központi zár is befuccsolhatott, de lehet ludas egy mozgatáshoz szükséges elektromotor, egy kiment biztosíték, sőt kábelhiba is előidézhet hasonló tényállást. Megeshet az is, hogy a központi zár ajtóban található motorja ég le, vagy az elektronikája mondja fel a szolgálatot. Sorozatos hibaforrás, hogy az ajtóban lévő kábelátvezetéseknél megsérül egy vezeték. Egyik alternatíva sem hangzik túl jól, de ne izgulj, mindenre van használható praktika!

Mi a teendő, és milyen munkálatokkal jár a javítás?

Nyugi, viszonylag egyszerű a megoldás, de mindenképpen meg kell találni az origót. Érdemes megvizsgálni az ajtóknál a kábeleket, és a sérült, gyanús vezetékeket korrigálni, rendbe hozni. Ha ez kész, lehet tesztelni a kocsit: távirányító megnyom, retesz néz. Ha még mindig nem stimmel valami, tanácsos néhány pillantást vetni a központi zár rudazatára is. Ez is elmozdulhat, meglazulhat az évek során. Állítsuk be, húzzuk meg! Ha ezek után sem működik a rendszer, a zárszerkezeteket is csekkolhatjuk kenőanyag hiány szempontjából. Ha a zár így már könnyen jár, nincs elektronikai és mechanikai gikszer, de még mindig nem szuperál a teljes szisztéma, akkor vagy a működtető motor cseréje, vagy a vezérlő modul szervizelése lesz az orvoslás kulcsa. Utóbbi esetekben mindenképpen hagyatkozz szakértő támogatásra! Hajrá, szurkolunk!