Milliós visszahívások hibás alkatrészek miatt

Milliós visszahívások hibás alkatrészek miatt

A mai autók normál felszerelései közé tartozó légzsákok miatt millió számra rendelik vissza az autókat az Egyesült Államokban. Mivel egy nagy gyártó légzsákjairól van szó, több márkát és több tucat modellt érint a probléma.

Miért van ma ennyi visszahívás?

Miért van az, hogy ma sokkal többször hallani autók visszahívásáról a gyártó hibája miatt? Mi az oka, hogy ezek egyre nagyobb számú járművet, márkát és modellt érintenek? Több millió már a visszahívott autók száma. Elsősorban a minőségi követelmények szigorodása az ok, valamint az, hogy az autóiparban az elmúlt évtizedekben hatalmas koncentráció zajlott le. Gyártók tűntek el és számos, korábban egyedi márka nagy konszernek kezébe került, az egy helyen gyártott autók mennyisége nagyon megnőtt. A gyártók a költségek csökkentése érdekében igyekeznek uniformizálni az alkatrészeket, részegységeket, amelyek így több modellbe, de akár több márkába kerülnek beépítésre. Ez azt jelenti, hogy egy alkatrész meghibásodása milliónyi autót érinthet.

Az USA legnagyobb visszahívása

A Takata légzsákjai miatt az Egyesült Államok legnagyobb visszahívásának vagyunk tanúi éppen a napokban. Több millió hibás légzsákot építettek be az USA-ban forgalmazott 12 különböző márkájú, főleg japán gyártmányú személyautókba. A 10 japán márka mellett az európai BMW és az amerikai Ford is érintett az ügyben, az ő autóikat is vissza kellett rendelni, mert a légzsák felfújódása alkalmával kisebb fémdarabok repülhetnek ki a szerkezetből, amelyek sérüléseket okozhatnak az utasoknak. A mostani légzsákprobléma mellett más alkatrészek, így a fékek, a befecskendező, de a katalizátorok hibái miatt is kellet már kocsikat visszahívni. Hasonló gyári hibával autószervizünkben is találkoztunk, miszerint milliós károkat szenvedett az autó egy alkatrész miatt.