Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Mikor válik esedékessé a fékcsere?

Rozsdás féktárcsa

A fékbetétek és a féktárcsák a legfőbb kopó alkatrészek, ezért időnként cseréltetni kell őket. Az, hogy mennyi ideig bírják, függ a gyártáshoz használt súrlódó anyagoktól, de ugyanúgy a sofőr vezetési szokásaitól is.

Alapvető befolyásoló tényezők

Ahogy bevezetőnkben is említettük, bizonyos tényezők alapjában véve befolyásolják a fékalkatrészek élettartamát, tipikusan ilyen a sofőr vezetési habitusa. Nem mindegy, milyen erőszakosan, keménységgel, intenzitással nyomogatjuk a fékpedált, erősen hatással van a fékbetétek élettartamára. Emellett az sem mindegy, milyen körülmények között, környezetben autózunk: ha főleg csak a városban, akkor hamarabb elkophatnak a fékalkatrészek, mint amikor hosszabb távokon, országúton kocsikázunk, ilyenkor ugyanis ritkábban van szükség fékezésre. Értelemszerűen a dimbes-dombos, hegyes vidékeken jóval rövidebb lesz a betétek és tárcsák élettartama, hiszen ezeken a helyeken intenzív, gyakori fékezésre van szükség.

Fontos befolyásoló tényező még a fékbetétek keménysége: a gyártók különböző keverékeket használnak a gyártásukhoz a különböző vezetési stílusokhoz, körülményekhez igazítva. A keményebb fékbetétek tovább bírják, ugyanakkor be kell melegedniük ahhoz, hogy hatékonyak legyenek – ezeket főleg a nagy teljesítményű kocsikban alkalmazzák. A puhább fékbetétek jobban teljesítenek alacsonyabb sebességnél, például városi ingázásnál. Amennyiben túl extrém stílusban vezet valaki, akkor ezek a típusú keverékek ráolvadhatnak a féktárcsára, ami miatt csökkenni fog a fékezési hatékonyság. A keménység mellett a gyártáshoz alkalmazott alapanyagok is sokat számítanak tartósság szempontjából. A karbon-kerámia fékeket jóval később kell cserélni, mint a hagyományos fémanyagúakat, ugyanakkor ezeknek be kell melegedniük ahhoz, hogy olyan hatékonyak legyenek, mint standard társaik. Értelemszerűen a karbon-kerámia alkatrészek drágábbak is, épp ezért inkább csak csúcskategóriás sportmodelleken használják őket. Az acélból és más fémekből készült fékek sokkal elterjedtebbek, és teljesen megfelelnek az általános vezetési szokásoknak.

A maximális futásteljesítmény lejártával

Nagy általánosságban negyvenezer kilométert el kell fusson egy szett fékbetét, de tartóssága akár százezer kilométerig is elnyúlhat, ahogy akár húszezer kilométer alatt is el lehet koptatni, netán égetni a fékeket. A féktárcsák általában két szett betétet szolgálnak ki, a gyártó mindig rendelkezik a minimális tárcsa-vastagságról, amelyet nem illik felülbírálni: a túl vékony tárcsa könnyebben vetemedik, ekkor szokott jelentkezni a fékezéskor tapasztalható kormány/fékpedál rezonancia. A hullámosan hagyott tárcsa pedig zajos fékezést és csökkentett betét-élettartamot jelenthet.

Fékcsere esedékességét jelző jelenségek

Mindenképp meg kell nézetned a fékrendszer állapotát, ha szemrevételezéssel úgy látod, megvékonyodtak a fékbetétek. Ugyanúgy ellenőriztetni kell, ha visító, súrlódó hangot hallasz fékezés közben. Ez azért tapasztalható, mert a súrlódóanyag teljesen lekopik az alkatrészről, és a fémfelület fémmel érintkezik. Ilyenkor csak a fékbetét csere jöhet szóba! Ha bizonytalanná válik a fékezés, akkor lehet, hogy a féktárcsák deformálódása áll a háttérben. Bizonyos esetekben segíthet a tárcsafelületek megtisztítása, lecsiszolása, de nem mindig. Sokkal egyszerűbb, kevésbé drágább és jóval biztonságosabb egyszerűen új féktárcsára cserélni a régi kopottat.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.15-2024.03.17. között  ZÁRVA tart. 2024.03.18-tól a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata