fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

Mikor válik esedékessé a fékcsere?

Rozsdás féktárcsa

A fékbetétek és a féktárcsák a legfőbb kopó alkatrészek, ezért időnként cseréltetni kell őket. Az, hogy mennyi ideig bírják, függ a gyártáshoz használt súrlódó anyagoktól, de ugyanúgy a sofőr vezetési szokásaitól is.

Alapvető befolyásoló tényezők

Ahogy bevezetőnkben is említettük, bizonyos tényezők alapjában véve befolyásolják a fékalkatrészek élettartamát, tipikusan ilyen a sofőr vezetési habitusa. Nem mindegy, milyen erőszakosan, keménységgel, intenzitással nyomogatjuk a fékpedált, erősen hatással van a fékbetétek élettartamára. Emellett az sem mindegy, milyen körülmények között, környezetben autózunk: ha főleg csak a városban, akkor hamarabb elkophatnak a fékalkatrészek, mint amikor hosszabb távokon, országúton kocsikázunk, ilyenkor ugyanis ritkábban van szükség fékezésre. Értelemszerűen a dimbes-dombos, hegyes vidékeken jóval rövidebb lesz a betétek és tárcsák élettartama, hiszen ezeken a helyeken intenzív, gyakori fékezésre van szükség.

Fontos befolyásoló tényező még a fékbetétek keménysége: a gyártók különböző keverékeket használnak a gyártásukhoz a különböző vezetési stílusokhoz, körülményekhez igazítva. A keményebb fékbetétek tovább bírják, ugyanakkor be kell melegedniük ahhoz, hogy hatékonyak legyenek – ezeket főleg a nagy teljesítményű kocsikban alkalmazzák. A puhább fékbetétek jobban teljesítenek alacsonyabb sebességnél, például városi ingázásnál. Amennyiben túl extrém stílusban vezet valaki, akkor ezek a típusú keverékek ráolvadhatnak a féktárcsára, ami miatt csökkenni fog a fékezési hatékonyság. A keménység mellett a gyártáshoz alkalmazott alapanyagok is sokat számítanak tartósság szempontjából. A karbon-kerámia fékeket jóval később kell cserélni, mint a hagyományos fémanyagúakat, ugyanakkor ezeknek be kell melegedniük ahhoz, hogy olyan hatékonyak legyenek, mint standard társaik. Értelemszerűen a karbon-kerámia alkatrészek drágábbak is, épp ezért inkább csak csúcskategóriás sportmodelleken használják őket. Az acélból és más fémekből készült fékek sokkal elterjedtebbek, és teljesen megfelelnek az általános vezetési szokásoknak.

A maximális futásteljesítmény lejártával

Nagy általánosságban negyvenezer kilométert el kell fusson egy szett fékbetét, de tartóssága akár százezer kilométerig is elnyúlhat, ahogy akár húszezer kilométer alatt is el lehet koptatni, netán égetni a fékeket. A féktárcsák általában két szett betétet szolgálnak ki, a gyártó mindig rendelkezik a minimális tárcsa-vastagságról, amelyet nem illik felülbírálni: a túl vékony tárcsa könnyebben vetemedik, ekkor szokott jelentkezni a fékezéskor tapasztalható kormány/fékpedál rezonancia. A hullámosan hagyott tárcsa pedig zajos fékezést és csökkentett betét-élettartamot jelenthet.

Fékcsere esedékességét jelző jelenségek

Mindenképp meg kell nézetned a fékrendszer állapotát, ha szemrevételezéssel úgy látod, megvékonyodtak a fékbetétek. Ugyanúgy ellenőriztetni kell, ha visító, súrlódó hangot hallasz fékezés közben. Ez azért tapasztalható, mert a súrlódóanyag teljesen lekopik az alkatrészről, és a fémfelület fémmel érintkezik. Ilyenkor csak a fékbetét csere jöhet szóba! Ha bizonytalanná válik a fékezés, akkor lehet, hogy a féktárcsák deformálódása áll a háttérben. Bizonyos esetekben segíthet a tárcsafelületek megtisztítása, lecsiszolása, de nem mindig. Sokkal egyszerűbb, kevésbé drágább és jóval biztonságosabb egyszerűen új féktárcsára cserélni a régi kopottat.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a Kovács Autó Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: Kovács Autó csapata