A külső fényforrások meghibásodása az első ránézésre sem nagy gond, az esetek 90 százalékában vagy égőt, vagy biztosítékot kell cserélni, amit a gépkocsi vezetője is nagy valószínűséggel el tud végezni. A mai korszerű autóknál, amelyek xenon vagy LED fényforrásokat használnak, se olyan egyszerű az égők cseréje, mert nehezen hozzáférhető helyen vannak, vagy – néhány francia autó esetében – speciális célszerszámot igényelnek. Látni kellene az autószerelő arcát, amikor bejelentjük, hogy a Renault Clio fényszórójában égőt kell cserélni. Persze miért is lennénk meglepve, hiszen korábban már megpróbáltuk, csak az istennek sem sikerült. Nos a szerelő, aki már a sokadik égőt cseréli az autószervizben. Ugyancsak megizzad, amíg kitekert kézzel, a lemezek közé szorulva, vakon megtalálja a megfelelő állást és a helyére varázsolja az égőt.
A biztosíték cseréje
Talán ezzel kellett volna kezdeni, még mielőtt az autószervizbe hajtunk, vagy csavargatjuk az izzókat, hogy ellenőrizzük a biztosítékokat. Egyszerűbb ellenőrizni, mint autóizzókat cserélgetni. Általában valahol a kormány alatt, de esetenként a motorház egy sarkában eldugott doboz tetején megtaláljuk az útmutatót, hogy melyik biztosíték mihez tartozik a biztosíték dobozban. Természetesen, ha látjuk, hogy a biztosíték kiégett, akkor szigorúan ugyanolyan teljesítményűre cseréljük ki, mint ahogy ugyanez vonatkozik az égőkre is. Ha szakemberre volna mégis szüksége, akkor várja szegedi műhelyünk autóvillamossági szerelője!