Az Európai Parlament friss döntése alapján minden új autónak, amely a jövőben forgalomba kerül, rendelkeznie kell automatikus segélyhívóval.
Rögtön csörög
Minden új gyártású személyautót automatikus segélyhívóval kell felszerelni a jövőben. Az Európai Parlament márciusi döntése a kisbuszokra és a könnyű tehergépkocsikra is vonatkozik Európában. A szabályozás március utolsó napján lépett érvénybe, így az áprilisban gyártósorra kerülő kocsikba már muszáj telepíteni a rendszert. A berendezésnek olyannak kell lennie. hogy közúti baleset esetén automatikusan tárcsázza a határokon átívelő segítségnyújtást biztosító, közös európai 112-es hívószámot. A szervezet közlése szerint az életmentést és a súlyos sérülések gyorsabb ellátását lehetővé tevő új, úgynevezett e-segélyhívó rendszer segíti a közlekedők biztonságának növelését, ugyanis baleset esetén jelentősen csökkentheti a mentőszolgálatok helyszínre érkezésének idejét.
Sofőr, utas, gyalogos, biciklis
Az előrejelzések szerint a rendszer a közutakon 50, a városokban 40 százalékkal gyorsítja meg a mentést. Ez az uniós szakemberek szerint évente mintegy 1500-zal csökkentheti a súlyos balesetekben bekövetkező halálos esetek számát. Bár a szigorodó közlekedési szabályok az elmúlt egymást követő három évben körülbelül két százalékos javulás okoztak, a közúti közlekedésbiztonsági statisztikák szerint Európa-szerte évente még mindig mintegy 25 ezer ember hal meg közlekedési balesetben. 135 ezren pedig súlyos sérüléseket szenvednek. A közúti balesetek mintegy 55 százalékba egyébként a vidéki utakon történik. Az autópályákon átlagosan mindössze nyolc, a városi területeken pedig 37 százalék a balesetek előfordulásának aránya. A sérültek és áldozatok 46 százaléka az autó vezetője és utasai közül, 54 százaléka főként a gyalogosok, a kerékpárosok és a motorkerékpárosok közül kerül ki.