Kormányösszekötő csere akkor merül fel, ha – és ez a leggyakoribb hiba – a rúd „lógni” kezd. Javítás itt szóba sem jöhet, a helyes megoldás: cserealkatrész keresése az interneten.
A kormányösszekötő csere előtt
A kormányösszekötő csere szükségességére a legfeltűnőbben a kormányszerkezet irányából érkező kopogó hang figyelmezteti az autóst. Ez arra vezethető vissza, hogy az axiális rudat menet közben folyamatos ütések érik, ami a csuklók kikopásához vezet. A jelenség – normális körülmények között – úgy 100-150 ezer megtett kilométer után szokott jelentkezni. Mivel a kormányösszekötőnek az a feladata, hogy a kormányszerkezetet axiálisan a futóművekhez kapcsolja egy gömbcsuklóval úgy, hogy azok szabadon mozoghassanak, a meghibásodása komolyan veszélyezteti az autó kormányozhatóságát.
A kormányösszekötő csere rutin feladat
A kormányösszekötő csere nem nagy munka, egy két munkaóra alatt végezni lehet vele. Természetesen a cseréhez elő kell teremteni a cserealkatrészt, vagyis meg kell vásárolni az új kormányösszekötő rudat. Olyan axiál rudat kell a régi helyére beszerelni, ami a gépkocsi márkájának és típusának megfelel. Sőt arra is oda kell figyelni, hogy a baloldali, vagy a jobboldali rúd cseréje vált e szükségessé. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy bármelyik oldalon cseréljük is az axiál rudat, utána mindig futóműállítást kell végezni.