Az autó bal hátsó kereke pattog az úton mint a gumilabda, a kocsi rázkódásmentes és a vezető valószínűleg semmit nem vesz észre az egészből. Vajon ez a gumiabroncs a hibás vagy a lengéscsillapító romlott el és a vezető miért nem vesz észre semmit az egészből? Bár a látvány mulatságos, de veszélyes így közlekedni!
A jelenség onnan adódik, hogy a lengéscsillapítók elkoptak, elhasználódtak és a jobb hátsó végképpen felmondta a szolgálatot. Az autópályán ilyen sebesség mellett a gumiabroncs megpattanhatott egy dudoron, vagy kátyúban. Az elkopott lengéscsillapító pedig hagyta a kereket szabadon rugózni. Valószínűleg a videón látható autó súlya pont megfelelően van kiegyensúlyozva, hogy a pattogó kerekek nincsenek jelentős hatással az úton tartásra. Gondoljunk bele , mi történne ha még egy lengéscsillapító teljesen tönkremenne, vagy hátul utasok ülnek?!
Hogyan kerülhetjük a lengéscsillapító teljes pusztulását?
Miközben az abroncsok az út egyenetlen felületével érintkeznek, a rugók biztosítják az autó súlyának tartását, lengéscsillapítók pedig megakadályozzák, hogy pattogjon a jármű. A fenti videón több mint valószínű, hogy a vezető hanyag módon hozzászoktak az autó megváltozott kezeléséhez. Viszont, ami szinte biztos, hogy a szükséges autószerviz karbantartás, éves lengéscsillapító mérés elmaradt. A lengéscsillapítók kopása folyamatos, egyik szembetűnő jele a gumiabroncsokon megjelenő csipkés kopások. A lengéscsillapítókat évente érdemes ellenőrizni autószervizben egy speciális mérőpadon, és cserélni időben, hogy megóvjuk más alkatrészek élettartalmát és saját épségünk.