Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Jót teszünk azzal, ha hidegindítás után az kocsit alapjáraton járatjuk, mielőtt ténylegesen elindulnánk?

Örök kérdés az autót használók körében: hidegindítás után azonnal elindulhatunk vagy érdemes járatni a motort? Mivel teszünk jót, ha percekig próbáljuk melegíteni a motort vagy azzal, ha nagy gázzal nekiiramodunk? Lehet, hogy egyikkel sem. Mindenesetre megpróbáltuk körbejárni a témát.

Vigyázzunk az autóra!

A motor alkatrészei nem tudnak megfelelően dolgozni alacsony hőmérsékleten, emiatt el is vethetjük annak a lehetőségét, hogy úgy próbáljuk gyorsan elérni az optimális üzemi hőfokot, hogy nagy gázzal indulunk rögtön az indítózás után. Sőt, a lehető legrosszabb, amit tehetünk az, ha azonnal nagy terhelésnek tesszük ki az erőforrást, ilyenkor ugyanis extrém módon kopnak az alkatrészek és jelentősen lerövidül az élettartamuk. Az elindulás mindig óvatos, de határozott gázadással történjen, a padlógáz a vészhelyzetekre van kitalálva, ha így elkerülhetünk egy ütközést, akkor természetesen élnünk kell a lehetőséggel. Máskor viszont bánjunk óvatosan a járművel, főleg addig, amíg nem éri el az üzemi hőfokot a motor. Melegítésre tehát szükség van, de egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi ideig tart. Az alapjáraton melegítés hátrányokkal is járhat. Egyrészt a hengerbe juttatott üzemanyag hidegben kicsapódik a henger falára és lemossa a motorolajat, az alkatrészek pedig ilyenkor kopnak. Másrészt pedig feleslegesen égetjük az üzemanyagot, ami nem tesz jót a környezetnek és persze a pénztárcánknak sem. Sőt, néhány országban még meg is büntethetnek a motor álló helyzetben történő melegítéséért, ezt a műveletet Svájcban, Ausztriában és Németországban sem nézik jó szemmel. Itthon viszont nem kell félnünk a rendőri intézkedéstől, így felmerül a kérdés: meddig érdemes alapjáraton melegíteni az autót elindulás előtt?

Kevesebb ideig, mint gondolnád

Sokan, sokfélét mondanak, ha azt kérdezzük tőlük, hogy meddig érdemes járatni az autót. Ez egyrészt abból fakadhat, hogy a régi, karburátoros autók még igényelték, hogy indulás előtt járassák pár percig, mielőtt elindultak vele a téli utakon. Másrészt pedig a modern autóknál sem egyértelmű, hogy mennyi ideig kell várakoznunk, mielőtt óvatos, közepes gázadással elgurulunk a kocsival a dolgunkra. A pontos időt szinte lehetetlen is megadni, mivel függ egyrészt attól, hogy milyen üzemanyaggal működik az autó, másrészt pedig attól is, hogy milyen motorolaj van a járműben. Annyi bizonyosan kijelenthető, hogy nem tízpercekről van szó. A benzines autóknál meglepően rövid időről beszélhetünk, ugyanis akár már fél perc is elég lehet arra, hogy a motorolaj körbeérjen a motorban, de rosszabb esetben is körülbelül egy perc után indulásra kész az autó. A dízeles járművek esetén ez egy kicsit hosszabb, de itt sem kell kettő-négy percnél nagyobb időintervallumra gondolni. Valóban érdemes tehát hidegindítás után az autót alapjáraton kicsit járatni, de nem szabad túlzásba esni, azzal sem teszünk jót. Nem javasolt viszont az egész procedúrát végigcsinálni azért, hogy utána pár perc múlva újra leállítsuk a kocsit, amikor megérkezünk például a munkahelyünkre. A rövid utak során ugyanis még az alapjárat segítségével sem éri el a motor az optimális üzemi hőfokot. Ha ezt naponta ismételjük, akkor pedig szinte garantálható, hogy gyorsan elkopnak az alkatrészek. Persze lehet tenni ellene hosszú utak beiktatásával, gyakori szervizeléssel és átvizsgálással, de ilyenkor a legjobb, ha csak akkor használjuk a járművet, ha nagyon fontos. Menjünk inkább gyalog, kerékpárral, esetleg tömegközlekedéssel a munkahelyünkre. 

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2025.10.18-án, szombaton, ZÁRVA tart.