Indítókábel: mentőegység kis területen

Indítókábel: mentőegység kis területen

Könnyen és gyorsan használható, de ne az olcsót vegyük belőle. Kis odafigyeléssel az indítókábel azonnal segítséget nyújt.

Mire jó a bikakábel?

A sok fogyasztó használata, vagy a hetekig tartó egy helyben állás bizony gyakran meríti le az akkumulátort, főleg, ha régi, sokat használt darabról van szó. Sok kocsinak pár éve még elég volt, ha betolták, de ez a legtöbb újabb típusnál már nem működik. A járművek többsége ugyanis katalizátoros, így a benzin elég a katalizátorban, ha betoljuk. Ez pedig tönkreteszi az alkatrészt. Az automataváltós autók betolása szintén tilos. Ha lemerül az akkumulátor, akkor indítókábelre, szép magyar szóval bikázóra lesz szükségünk. A szakszerű használata nem bonyolult, néhány dologra azonban nagyon kell figyelnünk. A kábel mellett egy másik, jó akkumulátorral rendelkező autóra is szükségünk lesz.

Hogyan csináljuk?

Az újraindítás nem igényel nagy szakértelmet, és gyorsan kivitelezhető. A két akkumulátor legyen nagyjából egyforma teljesítményű, a másik kocsié lehet nagyobb is. Semmilyen ponton se érintkezzenek az autók, csak a kábel csatlakozási pontjai találkozzanak.  Jó minőségű, megbízható kábelt használjunk, ne egy multiban kiválasztott olcsó márkát válasszunk. Az indító kocsit állítsuk az indítandó kocsival szembe, vagy mellé, hogy a kábel elérjen a másik akkuig. A kábelek csatlakoztatásának sorrendje a legfontosabb. Szedjük le a műanyag borítást az akkumulátorok pólusairól, majd kapcsoljuk össze a pozitív végeket a piros kábellel. Elsőként a segítőautó akkujának pozitív pólusára csíptessünk, csak ezután az indítandó autóéra. Következik fekete kábel rácsipeszelése a segédakku negatív pólusára, végül a kábel másik végét a lemerült autó motorján egy testpontra rögzítsük. Nagy segédakkunál akár rögtön indítható lesz a lerobbant kocsi, de biztosabb, ha előbb a segítő autót indítjuk, és csak aztán a lemerültet. Ha már jár a motor, a feszültségcsúcs semlegesítésére kapcsoljunk be egy fogyasztót, például a hátsó ablakfűtést, de semmiképp ne a lámpát, mert a túlfeszültség tönkreteheti. Ezután fordított sorrendben kapcsoljuk szét az autókat. A beindított kocsi motorját járassuk egy jó ideig.