Hasznos tanácsok a hosszú utakra

Hasznos tanácsok a hosszú utakra

A hosszú távú vezetés nagyon veszélyes, és az órákon át tartó út rendkívül unalmas is. Fontos, hogy az ilyen helyzetekben, végig éberek maradjunk.

Kerüljük a túlzott fáradtságot a hosszú utak során

A hosszú utaknál a legnagyobb veszélyt a fáradtság jelenti, ami a balesetek 20%-ánál legtöbbször a hibás. Ez csökkenti a vezető figyelmét, és a járművet nem kezeli biztonságosan. Egyes felmérések szerint a fáradtság, ugyanolyan nagy százalékban veszélyes, mint a 0,05-ös véralkoholszint, amit törvényileg írnak elő. A fáradtsággal nem vesszük észre a fellépő veszélyeket, sokkal lassabban reagálunk minden helyzetre. A kimerültség nagyon komoly probléma, és ez alól senki sem mentes, a hosszú utak során mindenkit elér. A több órás utazás, éjszaka, vagy rossz időjárási viszonyok közt, még előbb elfáradhatunk. Először is a hosszú utazást megelőzően érdemes tervet készíteni. Ismernünk kell az útvonalat, így spórolhatunk az időnkkel. Tervezzünk több pihenőhelyet, többet, mint amennyi szükséges, így biztosra mehetünk. Érdemes elkerülni az időpontra érkezést, így nem kell rohanni, ami kapkodós vezetést eredményezne. Nézzük át az autónkat, növeljük a gumiabroncsokban lévő nyomást, mivel a sokáig nagy sebességgel való haladás meg fogja terhelni. 

Ajánlatos vezetési technikák a hosszú utakra

Útközben fontos figyelmet fordítanunk a vezetési technikákra, mint például a helyes testtartás. A lábfejnek megfelelő távolságra kell lenni a pedáloktól, a csuklónak kényelmes szögben muszáj illeszkednie a kormánykerékre, valamint a vállunk érintse az üléseket. Érdemes napszemüveget is magunkkal vinni az útra, így védelmet nyújthatunk a szemünknek, biztosíthatjuk a tökéletes látást. Ezek mellett viseljünk kényelmes ruhát. Igyunk sok vizet, az alkoholt pedig teljesen kerüljük el. Legyenek nálunk gyümölcsök, vagy gabonafélék, melyek szintén segítenek az éberségünk megtartásához. Kerüljük a zsíros ételeket. Csak könnyű ételeket fogyasszunk. Ajánlatos kétóránként megállni kicsit, sétáljunk, és végezzünk nyújtásokat. A több rövidebb szünet, sokkal jobb, mintha egyszer állnánk meg hosszabb időre. Az ásítozás már egy jele a fáradtságnak, ezek mellett, ha nem emlékszünk az elmúlt néhány másodpercre, vagy homályos látást észlelünk, ne hagyjuk figyelmen kívül. Ezek a jelek felett, semmiképp sem szabad elsiklanunk. A rádió hallgatás hasznos lehet a hosszú utak során, hisz ezzel aktívabbak lehetünk. A friss és kissé hűvös levegő is segíthet.