A „mi autónk” immár hatodik generációjánál tart, 1983-ban gördült le a Suzuki Swift első generációja a gyártósorról. Cikkünkben azonban a 2005 és 2010 között gyártott negyedik generáció típushibáit vesszük górcső alá, hiszen ezekből számos példánnyal találkozhatunk a használt autó piacon. Ez a generáció is strapabírónak tekinthető, de azért annyit már nem bír, mint az elnyűhetetlen harmadik generáció példányai. Mivel a választékra tényleg nem lehet panasz, így érdemes több időt szánni a keresgélésre: gyakran futhatunk bele fapados példányokba, ezek helyett inkább válasszunk felszereltebb példányokat.
A rettegett check engine lámpa
A check engine lámpa felvillanása sajnos elég sok 2005 és 2010 között gyártott Swiftet érint, aminek oka legtöbbször a katalizátor gyenge hatásfoka szokott lenni. Sajnos ezekben a Swiftekben elég rossz minőségű katalizátor betéteket szereltek gyárilag, amik idő előtt tönkremehetnek, s ilyenkor nem fogja tudni kellő mértékben megszűrni a kipufogógázokat. A Swift ECU-ja elég érzékenynek mondható, így időben, már enyhébb hatásfok-visszaesésnél is egyből figyelmeztet. Sajnos ilyen hibajelzésnél az esetek zömében kizárólag a katalizátor csere nyújthat végleges megoldást, így számolj ennek az esetleges költségével is, ha ilyen modellt vásárolsz.
Kényes az ABS-kocka
A negyedik generációs Swiftek típushibái közül minden bizonnyal az ABS-kocka, azaz hidraulika tömb idő előtti tönkremenetele a legismertebb az autós berkekben. Kimondottan kényesnek mondható az alkatrész, így az új Swift tulajdonosnak kiemelt figyelmet kell fordítania a kellő minőségű fékfolyadék alkalmazására. Nem szabad elhanyagolni a cserét, ugyanis az elhasználódott munkafolyadékban lévő kosz és víz miatt berozsdásodnak az ABS-kocka alkatrészei, melynek következménye az lesz, hogy nem fogja tudni a kellő helyekre eljuttatni a fékfolyadékot. A kinézett példány tesztvezetésekor nagyon figyelj fékezésnél a pedál viselkedésére: ha az ABS bekapcsolásakor úgy érzed, beesik, akkor minden bizonnyal az ABS hidraulika tömböt is cseréltetned kell majd. Szerencsére ez a típushiba kiküszöbölhető a gyárilag előírt fékfolyadék-csereintervallum betartásával, amit garantáltan megtalálsz az autó kézikönyvében.
Ijesztő hangok a motor és váltó felől
A kinézett példány tesztvezetésekor érdemes nagyon odafigyelni a különböző rendellenes hangokra, zajokra is. Az egyik, amire figyelni kell, hogy a motor felől nem érkezik-e gyanús, hangos zaj, amit bizonyos esetekben rezgés is kísér. Ha ezt tapasztalod, szinte biztos cseréltetned kell majd a motortartó bakot, ami hajlamos a Swiftekben ideje korán elhasználódni. Érdemes az előző tulajtól megkérdezni, volt-e már cserélve, és ha igen, mikor. A váltó irányából is hallhatsz gyanús hangot: ha fokozatosan hangosodó, daráló zaj üti meg a füled vezetés közben, akkor minden bizonnyal elkopott a sebességváltó nyelestengely csapágya, ennek az oka pedig az, hogy gyárilag túl kicsi alkatrésszel szerelték őket. Ez is gyenge pontja a 2005 után gyártott 1.3 literes Swifteknek, de egy csere orvosolhatja a problémát.