A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete rendszeresen találkozik olyan esetekkel, mikor kiesik a kerék, elszakad a vezérmű-szíj vagy szétesik a váltó az első úton. A szervezet össze is szedett néhány alapszabályt, melyek abban segítenek, hogyan kerüljük el, hogy ne vágjanak át, amikor használt autót vásárolunk.
Fokozott figyelem
Az egyesület szerint a használt jármű egy specifikus termék, ezért alapos utánajárást igényel a vevőtől, mielőtt vásárlásra adja a fejét. A szervezet panaszos ügyfeleinek túlnyomó része azok közül kerül ki, akik a vásárlást megelőzően a legegyszerűbb lépéseket sem ismerik, vagy akarják megtenni. Sokakban csak a papírok kitöltésekor realizálódik, hogy hiába egy használt autókkal foglalkozó cégnél vették, a kocsi mégis egy anonim magánszemélyé, vagy egy másik vállalkozásé. Éppen ezért mindig ellenőrizzük a vállalkozást az ingyenes ecegjegyzek.hu oldalon!
Egy éves szavatosság
Ha komoly a vételi szándékunk, az üzlet nyélbe ütése előtt érdemes átvizsgáltatni az autót egy általunk kiválasztott szervizben. Ha ezt a kereskedő ellenzi, mindenképp tegyük fel magunknak a kérdést: „akarok én egy olyan kocsit venni, melynek többmilliós összegű rejtett hibái lehetnek, de nem deríthetem ki őket a vásárlás előtt?”. Ha teljesen biztosra akarunk menni, akkor érdemes a kekkh.gov.hu oldalon utánanézni a kiszemelt gépjárműnek, itt a legtöbb adat elérhető könnyedén. Ha használt autót veszünk, tudnunk kell, hogy a törvények alapján egy éves szavatosság érvényes rá. Tulajdonképp ennyi időnk van az esetleges rejtett hibák miatt reklamálni. Az első félévben a bizonyítás fordítottan zajlik, tehát a helyzet hasonló a jótálláshoz. Felmerülő probléma esetén a kereskedőnek csak akkor nem kell visszafizetnie, ha független szakvéleménnyel támasztja alá, hogy a hiba nem állt fent a vásárláskor, illetve, hogy azt a vásárló nem rendeltetésszerű kezelése okozta.