Debütált a Mercedes-Benz Actros 2019

Debütált a Mercedes-Benz Actros 2019

Ahogy az lenni szokott, most sem bízta a véletlenre új fejlesztését a Mercedes. Biztosra akartak menni, így az új Actros széles technikai palettával felvértezve gurult le a futószalagról.

Visszafogott facelift

A hannoveri IAA világviszonylatban is az egyik legjelentősebb haszonjármű-kiállításnak számít. A Mercedes azonban nem várt: az eseményt néhány nappal megelőzve leplezte le megújult nyerges vontatóját, vélhetően senkivel sem akartak osztozni a reflektorfényen. A bemutatóra a berlini Stage színház előtt kiterített vörös szőnyegen került sor. Nagy változásokat nem lehetett észrevenni, azonban a szakavatott szemek kiszúrhatták, hogy az elöl található fényszórók nappali LED-es világítással lettek felturbózva, hogy a közlekedők még könnyebben ki tudják szúrni a forgalomban. Amit még viszonylag alaposabb szemügyre vételezés nélkül megállapíthatunk, hogy eltűntek a külső visszapillantó tükrök, helyüket a MirrorCam vette át. A MirrorCam-rendszer az alapfelszereltség részét fogja képezni, azonban tekintettel arra, hogy egyes országokban ennek jogi akadályai vannak, rendelhető lesz tükrös változatban is.

Fő a biztonság

Az igazi változás belül ment végbe, ahova a fejlesztés eredményeként rengeteg újdonság került. Közel 60 új elemnek sikerült helyet szorítani, emellett az átfogó szállítási hatékonyság mentén haladva a fogyasztási mutatókon is sikerült javítani. Látszik, hogy távolsági fuvarozásra lett kifejlesztve, hiszen a remekül összehangolt hajtáslánc-konfigurációknak és jól tervezett aerodinamikai adottságoknak köszönhetően közel 5%-os fogyasztáscsökkenéssel számolhatunk az elődhöz képest. A gazdaságos szállítmányozás mellett törekedtek a magas fokú biztonság elérésére is. Az ABS, ASR, gurulásgátló, sávtartó rendszer és éberségfigyelő mind a sofőr és ezáltal a szállítmány védelmét szolgálják. Ha mindez nem lenne elég, akkor extra felszereltség keretein belül igényelhetünk még bi-xenon fényszórókat, eső- és fényérzékelőket vagy guminyomás-ellenőr funkciót is. Lényegében ez az első olyan sorozatgyártású nyerges vontató, amely az Active Drive Assist rendszernek hála képes a kettesszintű önvezetésre. A tervezők a komfortérzet növelését is megoldották, ugyanis az új modell nem csak kényelmesebb üléseket, hanem esztétikusabb műszerfalat is kapott, a kormány fölé pedig egy 25 centiméteres kijelzőt építettek be. Az Actros többféle dízelmotorral rendelhető, azonban azok, akik esetleg hibrid változat vásárlásán gondolkodnak, csalódni fognak, ugyanis ennek gyártását a közeljövőben nem tervezik a Mercedes mérnökei.