Számos autógyár már egy jó ideje próbálkozott meghonosítani az átalánydíjas gépjárműbérlést, eddig inkább kevesebb, mint több sikerrel. A szolgáltatások lényege az volt, hogy egy havi fix összegért a vásárló az autón kívül egy komplett csomagot kap, melybe beletartozik a biztosítás, a teljes körű szerviz, illetve szükség esetén a csereautó is.
Észak-Amerikában hasít
A Volvo saját előfizetéses szolgáltatása tavaly jelent meg az Egyesült Államokban, és hosszú idő után úgy néz ki, ez tényleg bejött a vásárlóknál. Dióhéjban: az ügyfél egy XC40-es típust bérel, amit használhat kedvére. Nem lőhettek nagyon mellé a típussal, hiszen a kis SUV a márka egyik legjobban fogyó terméke, mely az eladások tekintetében is simán felvette a versenyt olyan prémiummárkák képviselőivel, mint az Audi Q3, a Mercedes GLA, vagy a BMW X1. Ha esetleg baleset érné a Volvot, a biztosítást a cég intézi, ugyanúgy, ahogy a szervizelést is, ha meghibásodna a jármű. Ezért csak a havidíjat kell fizetni, ami azonban nem kevés: 650 és 850 dollár közötti sávban mozog, felszereltségtől függően. Ez átszámítva közelít a magyar átlagfizetéshez, de nyilván az amerikai középosztálynak még mindig elérhető. Egyéb költség azonban nincs: csak tankolni kell az autót, bónuszként egy év után akár egy új, nullkilométeres járművet is kérhet az ügyfél, ha a szerződési feltételeket betartotta.
Az ár az úr
Nem újkeletű a Volvo próbálkozása, számos autógyártó próbálkozott már hasonló szolgáltatással a piacon. Még egy olyan erős gazdaságban, mint az Egyesült Államokban is az ár állhatja útját a hasonló ötletek megvalósításának. A General Motors által gyártott Cadillac 1800 dolláros előfizetése például nagy bukás lett, a cég vissza is vonta a kezdeményezést. Úgy néz ki, a feleslegesen magas árakra az amerikai közönség sem feltétlen vevő. A Volvo eredetileg az XC40-esek mindösszesen 10 százalékát szerette volna az előfizetéses szolgáltatás keretében értékesíteni, de ezt hamar fel kellett emelniük 15 százalékra. Az érdeklődés így is mindent elsöprő volt: mindösszesen négy hónap alatt lefoglalták az egész évre rendelkezésre álló autómennyiséget. Akik későn kapcsoltak, azok csak 2019 végén vehetik használatba új autójukat; a Care by Volvo szolgáltatásra szánt járművek rekordgyorsasággal elfogytak, a várólista pedig már most is hatalmas. Sajnos a cég egyelőre nem tervezi, hogy Európában is bevezetné az új szolgáltatását, pedig ha megfelelő árral tudnák párosítani, biztosan megtalálná a maga közönségét – ha nem is feltétlen Magyarországon – de Nyugat-Európában biztosan.