Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Alapjáraton kopog a motor – mitől lehet?

Hidrotőkék egymás mellett

A motor felől hallatszó furcsa hangok minden esetben rögtön ható és frusztrálóan sokkoló impulzust váltanak ki az autótulajdonosokból. Lehet az kattogó, kopogó, csörömpölő, dobogó, egy biztos: a trauma garantált. Tulajdonképpen nem is árt, ha az egyes hanghatásokhoz néminemű kórságismertetőt tudunk társítani, mert ezzel magunkat is megkímélhetjük egy jelentősebb feszültség hullámtól. Ugye? Akkor, tudod mit? Vágjunk is bele! Mire apelláljunk elsőre, ha alapjáraton kopogó neszezést hallunk a motor felől? A válasz pedig: a hidegen kopogás tipikus főszereplője a hidrotőke, azaz a hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Aha, de vajon ki ő, és miért kopog? Járjunk utána!

Mi az a hidrotőke, és mire szolgál?

A hidrotőke nem más, mint egy váltakozó hosszúságú, belül üreges, olajat tartalmazó rúdszerű komponens, ami a szelepszár és a vezérműtengely között található. Rendeltetése, hogy biztosítsa a szelepek optimalizált működését, ezáltal pedig a hajtómű megfelelő üzemét hideg és meleg státuszban egyaránt. Ezt úgy viszi véghez, hogy egyszerűen feltölti saját magát a benne található olajjal, és ezzel kitölti a rendelkezésére álló teret, mintegy nullára redukálva ezzel a szelephézagot. Kardinális kérdéskör vele kapcsolatban a karbantartás, aminek legalapvetőbb szintje az olaj periodikus időközönként történő cseréje, illetve az olajrendszer tisztántartása, és persze ezután jöhet a finomhangolás, vagyis a hidrotőke tisztító adalék használata is. Hosszabb-rövidebb üzemszünet után teljesen normális, ha az indítást követően 4-5 másodpercig kopogást hallunk a motor körzetéből, de a megfelelő olajnyomás létrejötte után ennek egyértelműen meg kell szűnnie. Figyeljünk erre, mert a kopogó hidrotőke a vezérmű szerkezet többi alkatrészét is károsíthatja!

Mi van, ha kopog?

Amennyiben eltelt a fent említett, kritikus időintervallum, de a kopogás továbbra is fennáll, akkor sajnos valami gond lehet, amit mindenképpen ellenőriztetni, szükség esetén pedig javíttatni kell. Ilyenkor az történik, hogy a hidrotőkében nem alakul ki a megfelelő nyomásszint, így a motoron a kelleténél nagyobb szelephézag keletkezik. Jó esetben a ricsajt csak egy hívatlan szennyeződés okozza, ebben az esetben a tisztítás tökéletesen elégséges a dübörgés beszüntetéséhez. Kritikus mértékű amortizáció szintjén viszont kizárólag a csere jelent megoldást. Jó, ha tudod, hogy alapesetben a hidrotőke cseréjét az olajcserével együtt szokták megvalósítani, ugyanis garanciális jellegű problémánál fontos kritérium, hogy a két termékcsere ugyanazon időben, együttesen történjen.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata