Megváltoztak az emissziós mérési eljárások, valamint a vásárlóknál egyre népszerűbb a városi terepjárók kategóriája – ez az a két fő ok, ami miatt a Mercedes-Benznél növekedett az átlagos szén-dioxid-kibocsátás 2018-ban. Az adatok még nem érték el a német márka megengedett határértékét, azonban némileg aggasztó az emelkedés. 2020-tól viszont az elektromos modelljeik megjelenésével radikális változás várható.
Imádják a Mercedes nagyméretű kocsijait
Mivel a világ autógyártásának egyik legfontosabb trendje a fenntarthatóság és a környezetvédelem, a márkák pedig ennek fényében folyamatosan fejlesztik elektromos autóikat, elég aggasztó hírnek számít, amely kiderült a Mercedes-Benzről: tavaly növekedett a márka autóinak átlagos szén-dioxid-kibocsátása. A németek jobbnak is látták, ha erről ők adnak hírt, és nem csak kiszivárog valahogy az információ. A stuttgarti Daimler AG közleménye szerint az emelkedés oka kettős: egyrészt ez az új emissziós mérési eljárás bevezetésének következménye, másrészt a vásárlók tehetnek róla, hiszen imádják a Mercedes nagyméretű kocsijait, amellyel együtt jár a nagyobb szén-dioxid-kibocsátás. Az adatokat a 2018-as eladások alapján számolták ki, ezekből kiderült, hogy a 2017-es, személygépkocsiknál mért kilométerenkénti 125 gramm, valamint a furgonokkal együtt produkált 128 gramm emelkedett meg 132, illetve 134 grammra. A németek közlékenysége annak is köszönhető, hogy ezek a számok még mindig nem érik el a megengedett határértéket, ezek a számok jelenleg 138 és 139 grammos kibocsátást engedélyeznek kilométerenként, ennek ellenére komoly jelzés a cég felé az elkövetkezendő évek stratégiájának meghatározásakor. A környezetvédelmi kibocsátási értékek betartására Ön maga is odafigyelhet, ha rendszeresen javíttatja autója kipufogó rendszerét, ha szükséges.
Változást hoznak az érkező elektromos modellek
Az új emissziós mérési eljárást tavaly szeptemberben vezették be, amely jóval szigorúbb a korábbinál, ezek az adatok már eszerint értendőek. Arról viszont már nem az újítás tehet, hogy a Mercedes-vásárlóknál egyre népszerűbbek a városi terepjárók, mindenki SUV-ot vásárol. Ez mondjuk nem márkaspecifikus eredmény, általánosságban jellemző a kategória népszerűsége. Valamint a dízelek visszaesése is folytatódott, a vásárlók a benzines modelleket keresték, ezek pedig kedvezőtlenebb szén-dioxid-kibocsátási paraméterekkel rendelkeznek. A jövő? A Mercedes is erősíti elektromos autóit, amelyek jelentős csökkenéshez vezetnek. Az új modellek megjelenésének hatása a 2020-as számokon látszik majd leginkább, amely illeszkedik a cég terveibe: 2021-re a Daimler 105 grammos határértéket szeretne elérni.