Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

E-mail üzenet írása

Árajánlat, időpont kérés

A jövő egyik nagy találmánya lehet a konvojozás

Nem tudja, mi az a konvojozás? Egy olyan módszer, amely lehetővé teszi, hogy az önvezető járművek zárt alakban közlekedjenek, növelve ez által az utak áteresztő képességét. Valószínűleg a közeljövő egyik legnagyobb újítása lesz.

Négy jármű, egy sofőr

A világon a vezető nehéztehergépkocsi- és autóbusz-gyártók közé tartozó Scania úgy gondolja, hogy a fenntartható fuvarozás a jövőben számos megoldás együttes használatával válik megvalósíthatóvá. A konvojozás az egyik ilyen, amely a logisztika, valamint a fuvarozási rendszerek optimalizálásának egyik leghatékonyabb módja. Ez egy olyan módszer, amely lehetővé teszi, hogy a járművek szorosan zárt alakban közlekedjenek az utakon, növelve az utak áteresztő képességét. A Scania sok éve fejleszti a technológiát, és élenjáró helyet foglal el az önvezető járművek kutatása, illetve fejlesztése terén, hogy a következő szintre emelje a konvojozást. A svéd cég legutóbbi tesztjén négy tehergépkocsi szorosan együtt haladt egy sorban. Az első jármű volt a vezér, és ennek vezetője az egyetlen, aki manuálisan vezet. A rendszer vezeték nélküli kommunikációt használ, így a tehergépkocsik kis követési távolsággal is biztonságosan haladhattak a vezér mögött.

Felkészült a váratlan helyzetek kezelésére

A teszt során azt is bemutatták, hogy a tehergépkocsik hogyan alkalmazkodnak, ha egy személyautó beáll közéjük. Maguktól létrehoznak egy közt, ahová a személyautó beállhat, majd miután távozik a konvojból, a teherautók felzárkóznak egymáshoz. Fékteszteket is végrehajtottak, hogy megmutassák a rendszer hatékony reakcióját, amikor a vezérjármű fékez. A próbák során a technológia hatékonynak bizonyult. Nemcsak egy járműként irányította a négy tehergépkocsit egy szoros, félig önvezető konvojban, hanem azt is igazolta, hogy felkészült a váratlan, életszerű „közbeszólások” kezelésére. Minden egyes teszt egy lépéssel közelebb viszi a konvojozást a közúti autópályákhoz. A cég álláspontja, hogy három éven belül nagyszabású kísérleti teszteket szeretnének látni az utakon.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat