fbpx

Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Árajánlat, időpont kérés

A 4 legtipikusabb szervó hibajelenség

Szivárgó szervófolyadék

Még a legbiztonságosabb bordázottságú gumik, a legmodernebb motorfejlesztések és autós kütyük sem érnek semmit biztonságos, kellő kormányozhatóság nélkül. A szervókormánymű egy olyan alrendszere az autódnak, amivel gyakorlatilag egyfolytában közvetlen kapcsolatban vagy. A motor ugyan nem feltétlenül, viszont a kormánykerék teljesen a te kezed irányításától függ. A szervóhibák nem feltétlen járnak balesettel, ám bizonyos közlekedési helyzeteket azért veszélyessé tehetnek. Pillantsunk hát cikkünkben a motorháztető alá, a kerék mögé, és tekintsük át közösen a leggyakrabban jelentkező szervóproblémákat és azok megoldásait.

Merev, nehezen reagáló elektromos kormányrendszer

Ez a tipikus probléma nem az alacsony szervóolaj szinttel függ össze. A hidraulikus hiba helyett valójában a szervórendszer elektromos alkatrészeinek hibájáról van szó. Amikor túlzottan merevvé válik a kormányzás, nehezebben irányítható a kocsi, azért általában a nem válaszoló elektromos segédberendezés a hibás. Ha tudod, elektromos probléma áll fenn az autód szervórendszerében, ám nincs hibakódolvasód, akkor kicsit több időbe fog telni a hibaforrás kiderítése. Vizsgáld meg a biztosítékdobozt, keress kábel- vagy csatlakozás-sérüléseket, és ellenőrizd az akkumulátor feszültségét is. Ha így sem jutsz eredményre, minél előbb kérd egy autószerviz segítségét.

Hidraulikus energiaveszteség

Ha olyan érzésed támad, mintha a kormánykereked futóhomokba tapadt volna, és ötször annyi erődbe kerül egy rutinmozdulatot elvégezni vele, mint normál esetben, akkor valószínűleg a szervórendszer hidraulikus rásegítője a végét járja. Hideg üzemállapotban nem ajánlott folyadékszintet ellenőrizni, előtte mindenképp járasd a motort néhány percig. Így tudod a legpontosabban megállapítani a szervófolyadék aktuális mennyiségét a rendszerben. Ne feledkezz meg róla, hogy a folyadékszint ellenőrzése csak az első lépés a probléma megoldásában! Ha túl kevés a folyadék, akkor meg kell találni ennek az okát is; lehet az például egy törés a hidraulikus csövekben, valamelyik hibás alkatrész, vagy akár egy korábbi baleset is.

Nyihogó/ csikorgó / sivító hang kanyarodás közben

A visító-sivító hang, vagy a váratlan „honnan a francból jön ez a csikorgás” elég ijesztő lehet: még nem feltétlen egyből a szervórendszer meghibásodását jelzi, de már intő jelként szolgálhat a kialakulóban lévő problémára. Az ilyen hangokért az esetek zömében a szíjhajtás a bűnös. Ilyenkor ajánlatos egyből a szervószivattyú állapotát ellenőrizni, vagy megkérni egyből egy szerelőt, hogy nézze át a szerkezetet. Ha van valaki körülötted, akkor biztonságosan emeljétek fel a kocsit, egyikőtök fordítsa el a kormánykereket, míg a másikotok vizsgálja meg a szervószivattyú meghajtására szolgáló szíjat. Ha a szíj csúszik, akkor annak megfelelően kell megfeszíteni vagy beállítani. Fontos, hogy a szíjak beállítása közben ne járjon a motor miközben, a legjobb, ha ezt is egy szerelőre bízod!

Szervófolyadék-szivárgás

Az esetleges szervófolyadék-szivárgással nagyon vigyázni kell, hiszen erősen ronthatja a szervórendszer biztonságát és hatékonyságát. Ha sötétbarna folyadékfoltot találsz a kocsid alatt, aminek nagyon jellegzetes szaga van, akkor vidd szervizbe a kocsid! Az autószakértők úgy szokták körbeírni a szagot, mintha a friss olaj és az égett, elhasználódott olaj szagának keveréke lenne. A szervófolyadék szivárgását gyakran okozza annak a csőnek a megrepedése vagy kopása, mely a szervószivattyút látja el. Nem árt ellenőrizni a csőbilincsek és csatlakozások állapotát sem. Ha a csövek és a kapcsolódó alkatrészek rendben vannak, akkor a szervószivattyút is meg kell vizsgálni.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere

Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Fékszerviz, fékjavítás

Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.

Olajcsere, szűrő csere Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.

Kuplung javítás, kuplung csere

Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.

Műszaki vizsgáztatás

A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.

Kipufogó javítás

Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.

Autó állapotfelmérés

Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás

Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.

Autódiagnosztika

Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.

Részecskeszűrő tisztítás

Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.

Gumiszerviz

Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.

Futómű beállítás

Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.

Autóklíma töltés, tisztítás, javítás

Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.

Lengéscsillapító mérés

Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.

Autófűtés és autóhűtés javítás

Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.

Autó akkumulátor csere, akkuszerviz

Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Adatvédelemi szabályzat

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett. Üdvözlettel: KA csapata