Autószerviz Szeged: Árajánlatot kérek  I Tel: +36 62 554 013 I szerviz@kovacsauto.hu

Részecskeszűrő tisztítás, dízel szerviz Szeged

Részecskeszűrő tisztítás a dízelek mumusa. Akinek korszerű dízelautója van, és sokat utazik, egy idő után óhatatlanul gyakrabban pillant a kilométer-számlálóra és készül a jelentős kiadásra: valahol 160 ezer kilométer után cserélni kell a részecskeszűrőt. Ráadásul ilyenkor már a katalizátor sem adja a korábbi kiváló értékeket, a lamdaszondára is gondolni kell, és persze ott van a kipufogórendszerben az EGR-szelep, amelynek elszennyeződése a motorteljesítmény drasztikus csökkenésével jár, de nőhet az üzemanyag-fogyasztás, már kevésbé penge a gyújtás, tehát van gond bőven.

Van megoldás: regenerálni kell a környezetvédelmi és kipufogó rendszert

Biztosítani kell a motor és a környezetvédelmi, illetve kipufogórendszer olyan működését, hogy az autónk továbbra is megfeleljen a megkövetelt előírásoknak, a szennyeződések kibocsátása a környezetvédelmi kategória határértéke alatt maradjon. Mert a részecskeszűrő (DPF szűrő) drága. És oda kell rá figyelni. Például úgy 60 ezer kilométer után cserélni kell az üzemanyag mikrószűrőjét. Az is számít, hogy valami egzotikus országban ne tankoljunk gyengébb üzemanyagot, meg a dugót, a pöfögést, a rövid utakat sem szereti a dízel, tehát a 160 ezer kilométer sincs kőbe vésve.

Részecskeszűrő öntisztulása

A korszerű autók maguk is regenerálják egy ideig a szűrőt és a katalizátort. A katalizátor öntisztító folyamatát egy ikon jelzi általában a műszerfalon, ilyenkor hagyjuk a motort futni, amíg leáll a folyamat és a led kialszik. Amúgy a fehér, inkább gőzre emlékeztető füst és a jellegzetes szag igazíthat bennünket útba, vagyis sok kilométer után ne állítsuk le automatikusan a motort. Szálljunk ki az autóból és nézzük meg, mi is jön ott ki hátul, és amikor újra szép tiszta a kipufogás, akkor állítsuk csak le a gépet. Ha gyakran tapasztaljuk ezt, menjünk el az autószervizbe, kérjünk egy diagnosztikát és ellenőriztessük az értékeket.  

A DPF tisztítás folyamata

A részecskeszűrő tisztítás ideje 24 óra, erre készüljünk fel amikor időpontot kérünk az autószerviztől és úgy egyeztessünk. Mit is csinál az autószerelő? A DPF tisztításhoz a szűrőt kiszereli, vegyszeresen megtisztítja, ehhez külön részecskeszűrő tisztító folyadékot használnak, ellenőrzik, visszaszerelik. Ezt követően ellenőrzik a kapcsolódó alkatrészek állapotát. Katalizátor, injektor, szelepek, tömítések, csövek és még sorolhatnánk a komplett rendszer részeit. Ezek többsége adalékanyagokkal tisztíthatóak olcsón és hatékonyan.

Miért fontos a többi alkatrész tisztítása?

Jól működő injektor, ugyancsak tiszta, hibátlanul működő PCV szelep, tiszta égéstér, tiszta részecskeszűrő, megbízhatóan működő katalizátor, tiszta EGR szelep. Ez az a sor, amely az autónk környezetbarát működéséhez (és persze az előírások betartásához) szükséges. Még pár szót az EGR-szelepről. Ez a kipufogógáz visszavezető rendszer szíve. Ha ez elkoszolódik, romlanak az emissziós értékek, a műszaki vizsga is veszélybe kerülhet. Nagyobb baj, hogy érezhetően csökken a motorteljesítmény. A legjobb autók ilyenkor nehezen gyorsulnak, alig hajthatók negyvennel. Kell tehát a autószerviz, elengedhetetlen az EGR-szelep tisztítása.

 

Árajánlat, időpont kérés
Kérem töltsön ki minden mezőt!