Akinek a lent részletezett időszakban gyártott Mazda 6 vagy Mazda CX-7 típusú autója van, jól teszi, ha sürgősen felkeresi a márkakereskedőjét, hogy az autószerviz kijavíthassa a veszélyes hibákat.
Mazda 6 légzsákja és biztonsági őv rögzítője hibás
A Mazda két különálló visszahívást jelentett be, az egyik 7 575 Mazda 6-ost érint, ezeket 2009-ben vagy 2010-ben gyártották. A hibát az SRS típusú biztonsági rendszer szabályozó alkatrészében észlelték, ami azért nagyon veszélyes, mert a hibája miatt előfordulhat, hogy ütközés esetén működésképtelen a légzsák és a biztonsági öv rögzítése. (Az SRS a Supplementary Restraint System, vagyis a kiegészítő rögzítőrendszer angol nevének rövidítése, és arra utal, hogy a légzsák csak a biztonsági övvel együtt nyújt hatékony védelmet.) Egyébként az SRS hibájára elvileg a műszerfalon egy kijelzőnek is fel kellene hívnia a figyelmet.
A Mazda CX-7 első futóművével van gond
Összesen 28 727 Mazda CX-7 érintett, ezeket 2007 és 2012 között gyártották. Az első futóműben a rozsdásodás miatt leválhat a felfüggesztés gömbcsuklója az alsó lengőkarról. Ha ez menet közben bekövetkezik, a sofőr elveszítheti az uralmat a kocsi felett, mondani sem kell, hogy ez mennyire veszélyes. Akinek ilyen autója van, ne halogassa a márkakereskedés felkeresését, az ottani autószerviz elvégzi a szükséges javításokat. Arról egyelőre még nincs információ, hogy egyáltalán forgalmazták-e Magyarországon az érintett sorozatok példányait, de persze külföldről is behozhatták ezeket, akár használtan is.