Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Valóban be kell járatni az új autógumikat?

Ha eljött az ideje, hogy lecseréljük idősödő, kopottas abroncsainkat a kedvenc autónkon, akkor mire kell figyelnünk, ha kiválasztottuk az új gumikat? Igaz, hogy az új abroncsokat be kell járatni? Igyekeztünk körbejárni a témát.

Eljön a csere ideje

A biztonságos közlekedéshez elengedhetetlen, hogy a kocsi tökéletes műszaki állapotban legyen. Ennek szerves része az is, hogy az autón lévő gumiabroncsok is megfeleljenek minden kívánalomnak, hiszen a jármű mindössze ezekkel érintkezik az úttesttel, így óriási szerepük van abban, hogy akkor és ott tudjunk lassítani, vagy megállni a kocsival, ahol, és amikor szeretnénk. Egy elhasználódott, rossz állapotú abroncs miatt ugyanis jelentősen megnőhet a fékút, ami nagyban növeli a balesetveszélyes helyzetek kialakulását. Emiatt érdemes sűrűn ellenőriznünk a gumikat az autón. Szabad szemmel könnyedén megfigyelhetjük, hogy nincs-e rajta repedés, dudorodás, nem kopott-e le a felülete egyik vagy másik oldalon vagy éppen foltokban egyes helyeken. Szintén láthatjuk, ha valamelyik kerék laposabb, sőt az autóban ülve is érezhetjük, hogy húz a kocsi egy irányba, ilyenkor gondoskodjunk arról, hogy a guminyomás megfelelő legyen. Mindig az évszaknak megfelelő abroncsokkal közlekedjünk, váltsunk ősszel és tavasszal is az adott időrájáshoz, hőmérsékleti viszonyokhoz igazított gumikra. A szakemberek szerint akkor érdemes a cserét megejteni, amikor a napi átlaghőmérséklet hét Celsius fok körül mozog. Ha felkerül a téli-, és a nyári abroncs, akkor felszerelés előtt ellenőrizzük le azt is, hogy a felszerelni kívánt gumi a fentieken kívül is megfelel-e néhány fontos szempontnak. Ezek közül az egyik a profilmélység, amely a nyári szett esetében minimum 1,6 milliméter, míg a téli esetében négy milliméternek kell lennie. Végezetül pedig azt kell megvizsgálnunk, hogy mennyi idős a gumi, hiszen egy hat-nyolc éves abroncsot már nem érdemes felszereltetnünk, ugyanis anyagából adódóan ezek minősége jelentősen leromlik, így pedig már nem képesek tökéletes működésre.

Az új gumiabroncsok

Ha a felsorolt szempontok valamelyikén elbukik az ellenőrzés során a gumi, akkor újat kell vásárolnunk. Vehetünk persze használt abroncsokat, amely olcsóbb, ám valószínű, hogy maximum egy-két szezon után ezek újra mehetnek a kukába, így hosszútávon a kevesebb kiadású megoldásnak az új abroncsokba való befektetés tűnik. Persze ezek esetében is meg kell néznünk, hogy mennyi idős a gumi, főleg akkor, ha azokat valami kétes helyről szerezzük be, amit az internetet találtunk. Erre azért van szükség, mert a gumiabroncs élettartama akkor sem nő meg, ha soha nem volt használva, így nem számít, hogy nulla kilométert futott egy abroncs, akkor sem érdemes fizetnünk már egy hat-nyolc éves darabért. Persze rendes helyeken ilyet már nem is árulnak, és a gumiszervizekben sem szerelnek fel a kocsinkra. Ha megtaláltuk a minden szempontból tökéletes, új gumiabroncsot és fel is szereltettük a kocsinkra, akkor valóban igaz, hogy be kell járatni? Egy gumi úgy készül, hogy addig se legyen semmi baja, amíg néhány hónapig vagy egy-két évig nem kerül használatba, ezért minden egyes elkészült darab futófelületén van egy védőréteg, ami a környezeti hatásoktól, mint például az UV sugárzás, óvja az abroncsot. A használatba vétel után néhány száz kilométer alatt ez teljesen lekopik, azonban amíg ez nem történik meg, addig érdemes kicsit óvatosabban közlekedni a járművel, ugyanis a gumi a legjobb hatásfokkal valóban csak ezután fog tudni dolgozni.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.12.23-2025.01.01. között ZÁRVA tart.
2025.01.02-án a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!