Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Tévhitek az elektromos autózásról

Elektromos autó a töltőn

Kizárólag a gazdagok sportja, nincs megfelelően kiépített töltőhálózat, sosem térül meg a magas ár, az autó lassú és gyenge, még a tengerpartig sem jutunk el vele, ja és valójában nem is környezetkímélő. Ilyen és ehhez hasonló tévhitek keringenek az elektromos autózásról. Utána néztünk, hogy mi igaz ezekből az állításokból. Röviden: semmi.

Az anyagiakról

Egyértelműen kijelenthetjük, hogy az elektromos autók napjainkban még jóval drágábbak, mint benzines vagy dízeles társaik. Azonban azt is elmondhatjuk, hogy az autóvásárlás soha nem csak a racionalitásról szólt, hiszen, ha így lenne, mindenki a legegyszerűbb és legkisebb fogyasztású benzines autóval közlekedne. Semmilyen gazdasági megfontolás nem indokolja, hogy “plusz” extrákkal, pl. automata váltóval vagy elektromos ablakemelővel felszerelt autót válasszunk, mégis teljes természetességgel kérjük az autóba, így több százezer forinttal megnövelve az alapmodell árát. Való igaz, hogy napjainkban az elektromos autóknak van még egy jelentős felára, viszont a fenntartás gazdaságosabb, mint a hagyományos autóké. Az autó tankolása, vagyis helyesen fogalmazva töltése, jóval olcsóbb. Emellett nem mehetünk el olyan fontos tények mellett sem, hogy elektromos autó esetében nem kell költenünk olajcserére, továbbá olyan kiadásokkal sem kell kalkulálnunk, amiket egyes meghibásodott alkatrészek javítására vagy cseréjére fordítanánk. Hogy miért? Elektromos autó esetében nem romolhat el az önindító, a turbó a sebességváltó vagy például a kettős tömegű lendkerék, hiszen ezek nem részei egy e-autónak. Egy ilyen kocsi éves kötelező szervize körülbelül csak a fékrendszer és a futómű kondíciójának ellenőrzéséből áll. Biztosak lehetünk benne, hogy az üzemeltetés jóval alacsonyabb költségei hosszabb távon jócskán ellensúlyozzák a borsosabb vételár eredményezte hátrányokat.

Minden egyéb

A villanymotorról elég sok dolgot állíthatunk, viszont, hogy gyenge lenne, az egyszerűen nem igaz. Nem kell rögtön egy Teslába szállni ahhoz, hogy a nem mindennapi gyorsulást megtapasztaljuk, hiszen már egy BMW i3 vagy egy Nissan Leaf is könnyű szerel lehagyja a pirosnál várakozó hagyományos autók nagy részét. A hatótávval sincs különösebb probléma, mivel az emberek 90%-a napi forgalomban nem autózik többet 100 kilométernél. Ha a középkategóriás villanyautókat tekintjük, akkor az e-autók vételára a napi 50-100 kilométert közlekedőknek térül meg 3-4 év alatt. A villanyautók egyébként biztosan környezetkímélőbbek is, mert az elhasznált energiát jóval nagyobb mértékben képesek az autó mozgatására felhasználni. Itt lényegében a fékenergia-visszanyerő berendezések fékezéskor vagy lassításkor egy generátort hoznak működésbe. Ez garantálja a lassító erőt, mialatt elektromosságot fejleszt, amelyet a berendezés az akkumulátorban raktároz.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata