A kipufogófüst színe a legtöbb esetben belső problémára utal, azonban a gépkocsivezetők egy tetemes százaléka nem igazán törődik vele. Miért is törődne, hiszen a füst hátrafelé távozik, ő meg elől ül, másrészt nem is biztos, hogy tud arról, hogy a jármű füstje konkrétan rendellenes. Mindenképpen figyeljük meg a füst színét. Árulkodó jele lehet egy hamarosan beköszöntő gondnak, amikor esetlegesen kipufogó javításra kell vinni a kocsit.
Ha az autó füstje fekete, vagy fehér…
A fekete füst egyik gyakori oka a hibás turbófeltöltő. A hibaforrás pedig nem más, mint az, hogy az említett alkatrészben nem megfelelő a turbónyomás. Egy másik szintén gyakori ok a túl sok üzemanyagégetés. Ebben az esetben első sorban a légszűrőt, vagy a beömlésben fontos szerepet játszó szenzorokat, valamint injektorokat szükséges megvizsgálni. A felsoroltak mellett fekete füstöt okozhat még az üzemanyag-vezeték elzáródása is.
A fehér füst igazából nem is füst, hanem leginkább gőz. Egészen addig felesleges tőle megijedni, ameddig a hidegebb téli vagy őszi napokon találkozunk vele. Ugyanis ekkor a hidegindítás következtében a kipufogóban lecsapódott pára párolog el. Ezért a jelenség ebben az esetben ideiglenes. Más esetben viszont már aggodalomra adhat okot. Ugyanis ha a jelenség tartósan fennáll, akkor az arra utal, hogy a vízpára nem a kipufogórendszerben található, hanem az égéstérben. Ebben az esetben olyan problémákkal szembesülhetünk, mint a hengerfej vagy a motortömb vízjáratainak kilyukadása és szivárgása, azaz a hűtőfolyadék az égéstérbe szivárog.
Ha a füst kék, vagy szürke
A kék füst szerencsére egy könnyen behatárolható problémára utalhat. Ez pedig nem más, mint hogy a motor olajat éget. Ennek oka az, hogy az olaj – mint ahogy a hűtőfolyadék – bejut az égéstérbe, és ott égni kezd. Okozója általában a hibás, sérült szelepvezető, dugattyúgyűrű, vagy szelepzár. Ez egészen addig nem probléma, ameddig az olajfogyasztás kismértékű. Viszont ha megnő a jelenség étvágya, akkor érdemes felkeresni a szervizt, már csak azért is, mert a megnövekedett olajfogyasztás költséges, az olajégés pedig környezetszennyező. Ráadásul gond lehet belőle a műszaki vizsgán is.
A szürke füstnek viszont számos oka lehet. Utalhat olajfogyasztási problémára, de a már említett turbófeltöltő hibájára is. Szürkés színű füstöt okoz az automataváltó olajának égése, vagy egy beragadt PCV szelep, amitől megnövekedik a nyomás. A legegyszerűbb, ha meggyőződünk az olajszintről, kiderítjük, hogy jelentősebb-e a szivárgás a „tűrhetőnél”.