Az új Dusteren szinte minden megváltozott. Ez a Dacia már messze nem csak az ára miatt vállalható: mindent tud, amire egy SUV-ban szükségünk lehet.
Teljes körű ráncfelvarrás
Elsőre nem annyira szembetűnő a különbség, a Frankfurti Autószalonon bemutatott új Dacia Duster azonban nem fészlift: kívül minden alkatrésze megújult. Ha egymás mellé tesszük az újat és a kifutó modellt, ez még jobban látszik. Elöl a fényszórók formája és mintázata, valamint a hűtőmaszk a leglátványosabb eltérés. A hátsó lámpákat kicsit jeepesre vették, a Renegade-et lehet felfedezni benne, a sziluettet nézve pedig magasabb övvonaláról ismerhető fel az új SUV. Az összkép valamivel robusztusabb, mégis finomabb, mint az elődnél. Ha viszont nagyobbnak tűnne az autó, csak optikai csalódás, hossza és szélessége ugyanis pontosan megegyezik a kifutó Dusterével.
A teljes dizájnváltás mellett a kényelemre is figyeltek
Új, valóban kényelmes, két centivel hosszabb ülőlapú ülést kapott az autó, aminek már oldaltartása is van és magasságban is nagyobb úton állítható. A megváltozott formájú, gombokkal teli kormány most már nemcsak fel és le, hanem ki és be is mozgatható. A teljesen átalakult automata klíma szintén frissen mutatkozik be a Daciában, ugyanúgy, mint a kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás. Ugyan a fillérekért kapható központi kijelző maradt a régi, de már jobb helyre került és a vezető felé néz. A jobban felszerelt modellekben az autó négy kamerájának képe között is ezen a kijelzőn váltogathat a vezető, ami terepezésnél vagy parkolásnál lehet hasznos. Csomagtartója 445 literes az elsőkerék-hajtású, és 411 literes 4WD változatban. A hátsó ülések lehajtása után 1478 literes a csomagtartó. Kétségtelen, hogy az új Duster a korábbiakhoz hasonlóan vonzó árak mellett újult meg, tavaly összesített eredmények szerint is dobogós volt, ezt az eredményt alighanem az új is fogja tudni hozni.