Parkoló radar és tolatókamera – utólag beszerelve

Parkoló radar és tolatókamera – utólag beszerelve

Parkolási koccanásokat nyomtalanul elviselő lökhárítók? Sajnos ez már csak a múlt, ma az ütközőket is óvni kell. Ebben segíthet kamera és radar is.

Utólagos parkoló radar, akár tízezer forintért

Parkoláskor nem kell nyújtózkodni, találgatni, hogy hol is van az autó vége, a radarok hűen tudósítanak. Ritka eset, de belőlük nem csak jelentősen olcsóbbak az utólagosak, mint a gyáriak, de talán még jobbak is. Ugyanis míg a gyáriaknál sokszor túl sok hely marad az utolsó figyelmeztetés után még az autó előtt vagy mögött, az utólagosan elhelyezettnél ez kevésbé jellemző. A kínálat persze széles, akár már tízezer forint környékén is kaphatók utólagos radarok, és ezek is nyugodtan megvásárolhatók, alapfunkciójukat rendszerint hibátlanul ellátják, csak épp extrákat nem adnak. Általában négy, hátra szerelendő szenzor, egy vezérlőelektronika és egy utastérbe helyezhető hangszóró jár hozzá.

Ha egyszer kipróbáltuk, nem szívesen mondunk le az előnyeiről

A parkolást segítőknek csak az egyik válfaja a radar, az új autókból már jó ideje ismerjük a kamerát is. Aki tartósan használt már utóbbival felszerelt autót, később sem szeretne lemondani róla. Ezzel ugyanis az alacsony akadályok is észrevehetők, parkolás előtt nem szükséges olyan alaposan megnézni a parkolóhelyet, mint nélküle, így tényleg sokat könnyít a vezető dolgán. Fontos megjegyezni, hogy bár tényleg centiméteres pontossággal látja az autó mögött teret, jelezni nem fog, arra csak a radar képes – a két rendszer persze kombinálható is. Míg radarból az utólagosaknál rendre drágább gyáriak nem tudnak pluszt felmutatni, a kameráknál azért érezhető a költségesebb gyáriak előnye. Ilyen például, hogy monitorjuk sokkal inkább a műszerfal szerves része lehet, mint egy később beépítetté, továbbá az utólagos biztosan nem fogja tudni mutatni a kormányfordítás szerinti kanyarívet.