Mit tehetünk a befecskendező meghibásodása ellen?

Mit tehetünk a befecskendező meghibásodása ellen?

A mai benzines és dízel motorok egyik legfontosabb és egyben legérzékenyebb része a befecskendező rendszer, amelynek az a feladata, hogy a legpontosabban hozza létre a minden pillanatban az igényekhez alkalmazkodó, ideális levegő-üzemanyag keveréket. A befecskendező rendszer bonyolult vezérlésének hibái mellett egy egészen gyakori befecskendező meghibásodással is sűrűn találkoznak az autószerelők. Nevezetesen a rendszer szennyeződéséről, illetve annak megakadályozásról ejtünk néhány szót.

Miért szennyeződik a befecskendező

Mivel a befecskendezőnél mikró méretekről van szó, vagyis a nyílás, amelyen az üzemanyag az égéstérbe kerül, egészen szűk, az üzemanyag és a levegő keveréke nagy nyomáson érkezik az égéstérbe, minden kis szennyeződés nagy zavart okozhat. De hogyan kerülhet a befecskendezőbe szennyeződés, amikor már a benzintartály után rögtön szűrőnek kell gondoskodni a nagyobb szennyezések feltartóztatásáról, majd még a befecskendő előtt is be van szerelve egy még finomabb szűrő?

 

A válasz egyszerű: az olyan kis méretű szennyeződések, amelyek minden szűrőn átférnek, de idővel leülepednek, lerakódnak a befecskendezőnél, és fokozatosan olyan méretűvé válnak, ami már akadályozza a berendezés működését. Ez abban nyilvánul meg, hogy a szelep nyitása, vagy a zárása hézagos. Mindkét eset káros hatással van a motor működésére, többletfogyasztással jár, vagy akár le is állítja a motort, gyakran belső robbanást idéz elő, ami károsítja az érzékeny alkatrészeket és így okoz költséges meghibásodást. Ha házilag nehézkes a befecskendezők állapotának ellenőrzése, akkor látogasson meg minket. Nézzük hogyan előzhetjük meg a problémát?

Hogyan védjük meg az injektort az eltömődéstől?

De mit tegyünk, ha nincs olyan szűrő, ami teljes biztonsággal kiszűrne minden káros szennyeződést, hogyan védjük meg a befecskendezőt attól, hogy hosszas használat után eltömődjön? A probléma megoldására adalék anyagokat kell az üzemanyaghoz tölteni. Ezek olyan preparátumok, amelyek oldják és így megtisztítják a befecskendőt a rárakódott anyagoktól, visszaállítva a precíz működés mechanikus feltételeit. Autószervizünk közvetlen közelében található üzletünkben vásárolhat megbízható adalékanyagokat. Ezek az adalékok egyaránt használhatók benzines és dízel motorokhoz és kell is őket használni, ha el akarjuk kerülni a befecskendező meghibásodásából eredő költséges javításokat. Ilyen a K2 adalékcsalád, amelyben ugyancsak van dízel és benzinmotorhoz ajánlott változat. A K2 adalék olcsó és használata nagyon egyszerű, hiszen tankolás után csak bele kell önteni a benzintankba a flakon teljes tartamát. A mintegy 40-50 milliliternyi adalék 40-80 liter üzemanyaghoz elegendő. A benzinmotorhoz külön benzines, a dízelhez dízel adalékot kell használni. Hasonlóan kell alkalmazni az STP által forgalmazott adalékokat is. Ezek beszerzésénél is oda kell figyelni, hogy milyen üzemanyaghoz és milyen fajta motorokhoz ajánlják őket, és a saját autónkhoz illőt kell választani.