Sokan szeretnek az utolsó pillanatig várni a tankolással, hiszen amíg van üzemanyag az autóban, addig lehet haladni a járművel. Ugyan mi baj történhet? Az igazság az, hogy több indokunk is van arra, hogy azt tanácsoljuk: lehetőség szerint azonnal vegyük a benzinkút felé az irányt, ha az üzemanyagszintmérő egyharmadnyi töltöttséget mutat. Nézzük, hogy mi ennek az oka!
A káros részecskék
Nagyobb városokban szinte minden második hosszabb utcában van üzemanyagkút, és még a kisebb településeken élők is tíz-húsz kilométer megtétele után tankolhatnak egy közeli töltőállomáson, így általában nem kell azon izgulnunk, hogy elérünk-e a következő kútra, mielőtt kifogyna a benzin. Persze sokan a kedvenc helyüket részesítik előnyben, mert az esik útba hazafelé, vagy éppen azért, mert ott kedvesek az alkalmazottak. Kicsit más a helyzet, ha autópályán közlekedünk, akkor sokszor csak harminc-ötven kilométerenként van lehetőségünk feltölteni a tankot. Tervezzünk előre, hogy mikor tankolunk, soha ne hagyjuk az utolsó pillanatra. Az üzemanyagtartályba ugyanis könnyedén bejuthatnak a töltés során apró részecskék, amelyek ugyan nem okoznak kis mennyiségben bajt, de összegyűlhetnek a tank alján. Ha kritikus szint alá csökken a tartály szintje, akkor már csak olyan benzin tud a motorba jutni, amelyek nagyobb arányban tartalmazzák ezeket az apró szemcséket. Ezek az erőforrásba jutva pedig károsíthatják az alkatrészeket. Persze az üzemanyagszűrőn ezek egy része fennakadhat, azonban, ha sokszor hagyjuk a végletekig kiürülni a tankot, akkor rövid idő alatt ez is eltömődhet, így pedig már nem képes megvédeni a motort a szennyező anyagoktól. Károsodhat az üzemanyagrendszer több alkatrésze, amely végül a motor meghibásodásához vezethet.
Irány a benzinkút
A kevés benzinnel való közlekedés más szempontból is rossz ötlet. A nagyrészt üres üzemanyagtartályban a régóta benne lévő kevés benzinből kicsapódhat a pára, amely miatt rozsdásodás ütheti fel a fejét a fém alkatrészekben, amelynek eredményeképpen kilyukadhat a tank. Ráadásul az üzemanyagszint jelző is könnyebben meghibásodhat, ha folyamatosan alacsony szinten tartjuk a benzint a kocsiban. Ha a folyadék lötyög a tartályban, akkor így tesz a szintjelző úszója is, amely könnyen elkophat, így idővel fals eredményeket is továbbíthat a központi egységnek. Hiába gondoljuk tehát azt, hogy még van időnk elgurulni a következő, vagy az azt követő benzinkútig, ha nincs szerencsénk, akkor lehet, hogy pillanatokon belül leáll az autó a kifogyott üzemanyag miatt, majd szomorúan bandukolhatunk az út szélén a legközelebbi kútig, hogy egy kanna benzinnel visszatérve életre keltsük az autónkat. Persze ezt nem mindenhol tehetjük meg, az autópályán például nem marad más választásunk, mint segítséget hívni, és elszállíttatni a járművet, amely nem olcsó mulatság. Ráadásul egyes országokban még meg is büntethet minket a rendőr, ugyanis úgy gondolkodnak, hogy a kifogyott üzemanyag miatti leállás az elkerülhető problémák közé tartozik, így ne csodálkozzunk, ha a néhány tíz eurós bírságot is ki kell fizetnünk. Nem érdemes tehát halogatnunk a tankolást. A legjobb, ha legkésőbb akkor keressük fel a töltőállomást, amíg még legalább egyharmadnyi a tartály töltöttsége, így elkerülhetjük, hogy kifogyjon a benzin, mert rosszul működik az üzemanyagjelző, és amiatt sem lesznek álmatlan éjszakáink, hogy hogyan fogjuk kifizetni a motorba jutott káros részecskék miatt kialakuló hibák javítását. Keressük fel minél gyakrabban a benzinkutat, abból baj nem lehet!