Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Miért rossz az autónak, ha kevés benzin van benne?

Sokan szeretnek az utolsó pillanatig várni a tankolással, hiszen amíg van üzemanyag az autóban, addig lehet haladni a járművel. Ugyan mi baj történhet? Az igazság az, hogy több indokunk is van arra, hogy azt tanácsoljuk: lehetőség szerint azonnal vegyük a benzinkút felé az irányt, ha az üzemanyagszintmérő egyharmadnyi töltöttséget mutat. Nézzük, hogy mi ennek az oka!

A káros részecskék

Nagyobb városokban szinte minden második hosszabb utcában van üzemanyagkút, és még a kisebb településeken élők is tíz-húsz kilométer megtétele után tankolhatnak egy közeli töltőállomáson, így általában nem kell azon izgulnunk, hogy elérünk-e a következő kútra, mielőtt kifogyna a benzin. Persze sokan a kedvenc helyüket részesítik előnyben, mert az esik útba hazafelé, vagy éppen azért, mert ott kedvesek az alkalmazottak. Kicsit más a helyzet, ha autópályán közlekedünk, akkor sokszor csak harminc-ötven kilométerenként van lehetőségünk feltölteni a tankot. Tervezzünk előre, hogy mikor tankolunk, soha ne hagyjuk az utolsó pillanatra. Az üzemanyagtartályba ugyanis könnyedén bejuthatnak a töltés során apró részecskék, amelyek ugyan nem okoznak kis mennyiségben bajt, de összegyűlhetnek a tank alján. Ha kritikus szint alá csökken a tartály szintje, akkor már csak olyan benzin tud a motorba jutni, amelyek nagyobb arányban tartalmazzák ezeket az apró szemcséket. Ezek az erőforrásba jutva pedig károsíthatják az alkatrészeket. Persze az üzemanyagszűrőn ezek egy része fennakadhat, azonban, ha sokszor hagyjuk a végletekig kiürülni a tankot, akkor rövid idő alatt ez is eltömődhet, így pedig már nem képes megvédeni a motort a szennyező anyagoktól. Károsodhat az üzemanyagrendszer több alkatrésze, amely végül a motor meghibásodásához vezethet.

Irány a benzinkút

A kevés benzinnel való közlekedés más szempontból is rossz ötlet. A nagyrészt üres üzemanyagtartályban a régóta benne lévő kevés benzinből kicsapódhat a pára, amely miatt rozsdásodás ütheti fel a fejét a fém alkatrészekben, amelynek eredményeképpen kilyukadhat a tank. Ráadásul az üzemanyagszint jelző is könnyebben meghibásodhat, ha folyamatosan alacsony szinten tartjuk a benzint a kocsiban. Ha a folyadék lötyög a tartályban, akkor így tesz a szintjelző úszója is, amely könnyen elkophat, így idővel fals eredményeket is továbbíthat a központi egységnek. Hiába gondoljuk tehát azt, hogy még van időnk elgurulni a következő, vagy az azt követő benzinkútig, ha nincs szerencsénk, akkor lehet, hogy pillanatokon belül leáll az autó a kifogyott üzemanyag miatt, majd szomorúan bandukolhatunk az út szélén a legközelebbi kútig, hogy egy kanna benzinnel visszatérve életre keltsük az autónkat. Persze ezt nem mindenhol tehetjük meg, az autópályán például nem marad más választásunk, mint segítséget hívni, és elszállíttatni a járművet, amely nem olcsó mulatság. Ráadásul egyes országokban még meg is büntethet minket a rendőr, ugyanis úgy gondolkodnak, hogy a kifogyott üzemanyag miatti leállás az elkerülhető problémák közé tartozik, így ne csodálkozzunk, ha a néhány tíz eurós bírságot is ki kell fizetnünk. Nem érdemes tehát halogatnunk a tankolást. A legjobb, ha legkésőbb akkor keressük fel a töltőállomást, amíg még legalább egyharmadnyi a tartály töltöttsége, így elkerülhetjük, hogy kifogyjon a benzin, mert rosszul működik az üzemanyagjelző, és amiatt sem lesznek álmatlan éjszakáink, hogy hogyan fogjuk kifizetni a motorba jutott káros részecskék miatt kialakuló hibák javítását. Keressük fel minél gyakrabban a benzinkutat, abból baj nem lehet!

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.12.23-2025.01.01. között ZÁRVA tart.
2025.01.02-án a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!