Mi a teendő, ha baj van a központi zárral?

Mi a teendő, ha baj van a központi zárral?

A címben szereplő kérdésre az egyszerű válasz: keressük fel az autószervizet, mert az autóipar, amely még ma is száz éves technológiai alapelven működő robbanómotorokat gyárt, az autó zárszerkezetét olyan bonyolulttá tette, hogy annak karbantartása mára szakmai kihívást jelent.

Az autózárak körüli hercehurca sokba kerülhet

Ma már alig van autó, amely nem elektromos központi zárral lenne felszerelve, amelynek ajtóit kulcs helyett, vagy kulcs mellett nem távirányítóval lehetne nyitni és zárni. Az ezzel járó kényelem azonban valóságos lidércnyomássá változik, ha a központi zár szerkezete, vagy a motorja, esetleg az elektronikája meghibásodik. Már a kárpit és a karosszéria rejtett zugaiban eldugott zárszerkezet és a hozzá tartozó kábelek felkutatása, átvizsgálása is elég munka és időigényes feladat lehet, és akkor még nem beszéltünk a szükséges alkatrészek megrendeléséről, majd beszereléséről. Egy biztos a központi szár meghibásodása is elég ok lehet arra, hogy akár napokig le kelljen mondani az autóról.

Ne bízzuk a központi zárat amatőrre!

A mai autók központi zárszerkezetei annyira bonyolultak és a meghibásodásuk feltárása olyan szakértelmet igényel, amihez nem mindig elég még a legrátermettebb hobbiszerelő sokéves tapasztalata sem. A legjobb megoldás azonnal szervizhez fordulni, ahol az autók elektronikájához értő szakember lát a javításhoz. Gyakran már csak a hibás alkatrész, vagy megszakadt kábel megtalálása is komoly kutatás és nyomázás eredménye. Nem beszélve arról, mi mindent kell ahhoz eltakarítani az útból, hogy az érintett alkatrészekhez férhessünk. Mindezt úgy, hogy a beavatkozás után se kelljen kárpitoshoz vinni a család kedvencét.