Egyértelműen sikeresnek tekinthető a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán észak-amerikai bevezetése: Kaliforniában már háromezret adtak el abból az autóból, amely működése során káros anyagok helyett tiszta vizet bocsát ki.
Nincs nitrogén-oxid, nincs szén-dioxid, nincs korom
A hidrogénautó voltaképpen egy elektromos autó, villanymotor-generátor hajtja a kerekeit és tölti vissza a lassításkor visszanyerhető energiát egy akkumulátorba, ahonnan megint ki lehet venni gyorsításkor. Viszont az elektromos rendszer előtt van egy úgynevezett üzemanyagcella, amelyben a kocsi tartályaiból érkező, nagy nyomáson tárolt hidrogén platinakatalizátor jelenlétében, alacsony hőfokon egyesül a levegőben lévő oxigénnel. A reakció eredménye elektromos áram és némi víz. A hidrogénautó egyik előnye az akkumulátoros elektromos autóval szemben a gyors tölthetőség: pár perc alatt újra feltölthetők a kiürült tartályok. A másik előny, hogy nem kell bele nagy és drága akkumulátor.
Egyetlen feltöltéssel minimum 500 kilométert képes megtenni
Két év alatt háromezer példányt adtak el Kaliforniában a Toyota úttörő szedánjából. A fedélzeten tárolt hidrogénből és a légkörből nyert oxigénből elektromos áramot előállító üzemanyagcellával működő autó létezése egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a Toyota nem távoli álomként, hanem kézzel fogható valóságként tekint a hidrogén alapú mobilitásra. Az pedig, hogy a kételkedőkre rácáfolva már több mint háromezer Mirai fut a világ egyik vezető ökomobilitási régiójának számító Kalifornia útjain, azt igazolja, hogy a fogyasztók fogékonyak a jövő technológiájára. A Toyota Mirai eredetileg 2014-ben került piacra, ám akkor még csak Japánban. Egy évvel később Észak-Amerikában és Európában is megkezdődött a forgalmazása. Kaliforniában jelenleg 31 ponton tankolhatnak a tulajdonosok, 2018 végére ez a szám eléri a 43-at.