Ha autószervizbe viszik a kocsijukat, az embereknek általában görcsben van a gyomra, mert azt várják, hogyan verik át őket a szerelők. Mutatunk most öt esetet arra, melyek a leggyakoribb példák a lehúzásra, talán így legközelebb te is gyanakodni fogsz, legalábbis jobban tudod majd, mire figyelj.
Szakzsargonok és túlszámlázás
Talán furcsa egy autószervizeléssel is foglalkozó cég honlapján olyan szöveggel találkozni, ami arról szól, hogyan verik át a szerelők az ügyfeleket. Nálunk ilyesmi nem fordulhat elő, de a szakmában hallani igen meredek történeteket, nemcsak a vevőktől, hanem más cégektől, de akár a konkurenciától is. Vegyük sorra a taktikákat. Ha túl sok autós zsargont és szakszót hallasz, az mindig legyen gyanús, minden bizonnyal azzal próbálnak megtéveszteni, hogy hozzá nemértőnek gondolod magad. Szeretnék elérni, hogy olyan tételeket is kifizess, amire valójában semmi szükséged. Minden alkalommal kérd meg a szerelődet, hogy magyarázza el, mit miért csinált. A másik gyakori gond a túlszámlázás: ha nincs sejtésed róla, hogy az alkatrészek mennyi pénzbe kerülnek, akkor teljes mértékben a szervizre hagyatkozol. Nem tudod majd mit mért számláztak neked. Keress rá a neten az adott alkatrész árára, legalább körülbelül tudd, hogy mennyibe kerül, és mire számíthatsz. Ott helyben is megteheted, a telefonodon percek alatt utána tudsz nézni bárminek.
A lapos kerék tipikus esete
Sok autótulajdonos valójában igen keveset tud a saját kocsija alkatrészeiről. Ezt a szervizek szeretik is kihasználni: használt alkatrészeket sóznak rád, esetleg egyáltalán nem is cserélik ki, amit kellett volna, hiszen úgy vannak vele, hogy úgysem veszed majd észre. Kérd el az új alkatrész számláját minden esetben, mutassák meg a régi, kicserélt alkatrészt, ne gyere el ezek nélkül a szervizből. A következő gyakori átverés, hogy a szerelők olyan javításokat is elvégeznek, amiket nem is kértél. Nem is ezért vitted be a kocsit, de mégis megcsinálják, mire beérsz. Jelentsd ki határozottan, hogy hívjanak fel, mielőtt bármilyen egyéb munkába kezdenek, azon kívül, amiben megállapodtatok. Az ötödik gyakori átverés épp a tavaszi szezon miatt is aktuális téma. A szerelők sokszor kapnak vérszemet lapos gumi láttán, és állítják, hogy defekt miatt cserélni kell azt. Könnyen előfordulhat, hogy valóban defektes, de adott esetben csak külső sérülés okozza a hibát. Ilyenkor a gumi még könnyedén javítható, és semmi szükség sincs a cserére. Ezért ragaszkodj hozzá, hogy megmutassák a defekt helyét, majd pedig a számlát is. Lehet, hogy használt gumit akarnak rád sózni.