A gyújtógyertya bekötésének alapjai

A gyújtógyertya bekötésének alapjai

A gyújtógyertyák cseréjének témája olyasmi, amit a csináld-magad technika kedvelői gyakran elővesznek, hiszen a gyújtógyertyák cseréje egy rendszeresen megjelenő feladat. A gyújtógyertyák vezetékeiről viszont nem érdemes megfeledkezni, mert ha a vezetékek nem működnek jól a bekötés után, akkor a motor teljesítménye és az üzemanyag minősége is szenved. Ha extra pénzt költ a legjobb irídium gyújtógyertyákra de rossz helyre köti a kábeleket, akkor energiát és pénzt is pazarolt.

Mit lehet elrontani a gyújtógyertya bekötésekor?

Nagyon sokan tudják a gyújtógyertya cseréjének módját, sokan nehezen jönnek rá, hogy nem minden gyújtógyertya kábel egyforma. A gyújtógyertya huzalok és kábelek nagyon fontosak, mert ahhoz, hogy a gyertyában szikra gyúljon elengedhetetlen a szikra. Ha rossz vezetékeket használ, vagy olyanokat amelyek sérültek vagy rossz minőségűek, akkor ezek problémát okozhatnak az úton. A villamos energia a csatlakozóvezetékek mentén halad a dugó felé hogy így szikra keletkezhessen és gyakran előfordulhat az is hogy a villamos energia egyszerűen megszökik. A villamos energia mindig arra keres lehetőséget, hogy átugorjon a kábelből és ha ez megtalálja a menekülőutat amit keresett (általában a hiányzó vagy megrongálódott huzal miatt) akkor gyújtáskimaradást is okozhat, valamint teljesítményhiányt. Az elektromosság rádióhullámokat is generál és ha a villamos energia kiszabadul a huzalokból akkor az zavarhatja az autó rádióját, valamint egyéb elektronikai berendezéseket is.

Gyújtógyertya kábel típusok

Az elosztott ellenálláshuzalok üvegszál-impregnált szénből készülnek. Ezeket szén maghuzalként is ismerik és ezek a huzalok voltak az 1980 előtt az amerikai járműveinek 95%-ában. A szénmag nagy ellenállást eredményez, és az autógyártók azért fókuszálnak főképp erre, hogy csökkentsék a rádiós interferencia „zaját” amelyet a normális gyújtásrendszer működése generál. Ez a zaj nemcsak rontja a rádióvételt de sürgősebb esetekben zavarhatja a motor vezérlésére használt érzékelőket is. A mágneses ellenálláshuzalok főleg az ázsiai autók miatt kezdett el nagyobb népszerűségnek örvendeni. A réz-nikkel ötvözet spirális, sebes magjával az anyag kevésbé áll ellen az elektromosság áramlásának, ami azt jelenti, hogy kevesebb áram szükséges a szikra létrehozásához ugyanakkor a tekercselési mintázat és az anyagok segítenek megakadályozni a rádiófrekvencia megszökését.