A menet közbeni komfortérzés mellett a menetbiztonságot is szolgálja a lengéscsillapító, ami szorgosan és szinte magától működik, vagyis semmit nem kell tenni vele, legalábbis sokan így gondolják.
A lengéscsillapító is kopik, javításra, cserére szorul
A magyar járműpark, – elsősorban a magyar utak jóvoltából, de azért is, mert hiányzik a folyamatos gondoskodás és odafigyelés -, mintegy ötöde olyan lengéscsillapítókkal közlekedik, amelyekkel nem lenne szabad, mert javításra, de inkább cserére szorulnak. Hogy ez így van-e a mi autónknál, azt csak akkor tudhatjuk meg, ha szervizbe hajtunk vele, ahol elvégzik a szükséges vizsgálatokat, méréseket, amelyeket egyébként minden egyéb körülményre való tekintet nélkül ajánlott lenne 20 ezer kilométerenként elvégeztetni.
Nem csak kényelem, de biztonság is
A lengéscsillapító megfelelő állapotától nem csak az függ, milyen kényelmesen utazhatunk az autónkban, de az is – ami talán még ennél is sokkal fontosabb -, hogy az utazás mennyire biztonságos. A lengéscsillapítók megfelelő állapotától függ ugyanis az autó útfekvése, viselkedése a kanyarban, gyorsuláskor és hirtelen fékezés alkalmával. Ez utóbbi esetben akár méterekkel is megnövelheti a féktávolságot a nem jó állapotban lévő lengéscsillapító. Ez annyit jelent, hogy egy – egyébként – elkerülhető baleset mégiscsak megtörténik, az ütközés bekövetkezik, bár felújított, vagy újra cserélt lengéscsillapítónál ez elkerülhető lett volna.