Hétfő-Csütörtök: 8:00-17:00
Péntek: 8:00-16:00

Szeged

Kossuth Lajos sugárút 85.

+36-62-554-013

Időpont kérés

Az újabb autókat tényleg nem tanácsos betolni?

Bárkivel megeshet, hogy hiába fordítjuk el a slusszkulcsot a kocsiban, nem akar indulni a motor. Az ok nagyon egyszerű: lemerült az akkumulátor. Mit tehetünk? Régen minden egyszerűbb volt: hívtunk néhány ismerőst, akik betolták a járgányt. Az újabb autóknál ez már nem a legjobb ötlet.

Lemerült az akkumulátor

Ha nem reagál megfelelően az indítókulcs elfordítására a kocsi, akkor elképzelhető, hogy az akkumulátor merült le. Annak, hogy nem indul az autó, persze több oka is lehet, eljárhatott az akksi felett az idő, elromolhatott az önindító, de az sem kizárt, hogy a gyújtásrendszer valamelyik vezetéke sérült. Persze az is előfordulhat, hogy mi okoztuk a galibát, bekapcsolva felejtettünk valamilyen fogyasztót, amely teljesen lemerítette az autó akkumulátorát. Ha biztosak vagyunk benne, hogy minden alkatrész rendben van, üzemanyaggal is fel van töltve a kocsi, és valóban az akku figyelmetlenségünkből eredő lemerülése okozza a gondot, akkor több megoldás közül is választhatunk. Megkérhetünk valakit, hogy bikakábel segítségével élessze fel az akkumulátorunkat, amely után a kocsi könnyűszerrel beindul, vagy kereshetünk az utcán pár önkéntest, akik segítenek betolni az autót, amíg az be nem indul. Régi szép szokás, amikor a lakótelepen minden második utcában tologatták a jó szomszédok a beindulni nem akaró járműveket a hideg téli reggeleken. Manapság már ritkábban fordul elő, elsősorban az autók fejlettsége miatt, hiszen a legkisebb változást is jelzi a vezérlő egység a műszerfalon, így pedig nehezebb teljesen lemeríteni egy akkumulátort, mint régen, az alacsony töltöttségről ugyanis kapunk időben visszajelzést.

Betoljuk az autót vagy sem?

Az egyszerű művelet a következőképpen zajlik le: első lépésként két-három segítő kéz az autó mögött, sofőr a volánnál, kuplung lenyomva, sebességváltó kettesben. Önkéntesek nekiiramodnak és tolni kezdik a kocsit, a vezető pedig leugrik a kuplungról, amint felgyorsult a jármű a megfelelő sebességre. Ha a motor beindul, akkor gázt adunk neki, majd újra rálépünk a kuplungra, és üresbe tesszük, és addig túráztatjuk a kocsit, míg magától nem kezd járni. Ezután már csak annyi dolgunk maradt, hogy ne felejtsük el megköszönni a segítőknek a hasznos munkát, majd kocsikázzunk addig, amíg az akkumulátor magához nem tér. Mindez működik a régi, manuális váltós autóknál, azonban az automata váltós járművek esetében erre nincs lehetőség. Mi a helyzet a modern autókkal? Érdemes próbálkoznunk vele, vagy nem fogunk sikerrel járni? Milyen károkat okozhatunk, ha ezt többször meg kell ismételnünk? Az újabb kocsik esetében valóban nem tanácsos ezt a módszert alkalmaznunk, ha a lemerült akkumulátor miatt nem indul el az autó. Az eljárás egyébként működhetne is, hiszen a jármű ugyanúgy beindulhat tőle, mint a régebbi típusoknál, azonban van egy alkatrész, amely megszenvedheti az ilyen próbálkozásokat. Ez pedig nem más, mint a katalizátor. A szakemberek egyöntetű véleménye szerint nem szabad betolni az ezzel szerelt autókat, mivel előfordulhat, hogy sok elégetlen üzemanyag kerül a katalizátorba, ami tönkreteheti az alkatrészt. Az új autók pedig rendelkeznek vele, így nem ajánlatos ilyen módon megpróbálni a kocsi elindítását. Persze, ha nincs más mód, akkor egyszer meg lehet próbálni, de ezzel azt kockáztatjuk, hogy tönkremegy az alkatrész, ami akár százezer forintos javítási költséggel is járhat. Próbálkozzunk más módszerrel, hogy feltöltsük a lemerült akkumulátort.

Jelentkezzen be szervizünkbe!

Időpont kéréshez töltse ki az alábbi űrlapot, vagy keressen minket az elérhetőségeink egyikén!

Olajcsere, szűrő csere  
Időszakos és kilométer függő kötelező karbantartási művelet. Motorolaj és az olajszűrő cseréje, szükség esetén a gépjárműben megtalálható szűrők ellenőrzése és cseréje.
Autódiagnosztika  
Hibajelzés esetén az autó elektromos berendezéseinek, vezérlőegységeinek vizsgálata naprakész márkafüggetlen vagy egyes típusoknál akár gyári diagnosztikai szoftverek segítségével.
Autó állapotfelmérés  
Szakszerű és modern műszerekkel történő gépjármű vizsgálat, hogy Ön és családja nyugodtan autózhasson.
Futómű beállítás  
Nem megfelelő úttartás, rendellenes gumikopás vagy futómű alkatrész cseréje után elvégzendő művelet melyet a legkorszerűbb Hunter márkájú berendezéssel végzünk.
Vezérműszíj csere, vezérlés javítás  
Kötelezően előírt karbantartási művelet mely során a vezérműszíj és a hozzá szorosan kapcsolódó alkatrészek (szíjfeszítő, vezetőgörgő, vízszivattyú) cseréje történik. Vezérlés javításra a motorvezérlés felől hallható rendellenes hang esetén van szükség vagy egy felvillanó hibajelzés során eltárolt a vezérlés meghibásodására utaló hibakód miatt.
Fékszerviz, fékjavítás  
Személy és kisteher gépjárművek hidraulikus fékrendszereinek javítása, karbantartása. Pontos hibamegállapítás, gyors javítás, hogy autója mielőbb biztonsággal használható legyen.
Klímatöltés, tisztítás, javítás  
Személy és kisteher gépjárművek klímaberendezéseinek töltése R134A és R1234yf ( régi és új típusú ) klímagázzal, klímarendszerek javítása képesítéssel rendelkező kollégákkal. Klímatisztítás és utastér fertőtlenítés akár ózonos eljárással is.
Automata váltó olajcsere  
Automata váltó olajcsere átöblítéses gépi automata eljárással.
Kuplung javítás, kuplung csere  
Kuplung rendszerek teljeskörű javítása, kuplung készletek cseréje rövid határidővel kedvező alkatrész árakkal.
Műszaki vizsgáztatás  
A gépjármű forgalmi engedélyében szereplő éppen aktuális műszaki vizsga lejárati időpontjának meghosszabbítása egy erre kijelölt műszaki vizsga állomáson a gépjárművön elvégzett kötelező átvizsgálást követően.
Részecskeszűrő tisztítás  
Másnéven DPF tisztítás. A meghibásodott részecskeszűrő rendszerek javítása, az eltömődött részecskeszűrők tisztítása.
Kipufogó javítás  
Személy és kisteher gépjárművek kipufogó rendszereinek javítása, cseréje rövid határidővel, hogy a javítás után ismét a megszokott komfort érzete legyen vezetés közben.
Lengéscsillapító mérés  
Instabil nem pontos úttartás esetén elsődleges diagnosztikai mérés mely során pontos értéket kap autója lengéscsillapítóinak %-os állapotáról. 30.000km-ként ajánlott vizsgálat.
Gumiszerviz  
Személy és kisteherautók gumiabroncsainak cseréje és centrírozása akár 20” feletti felniátmérő esetén is. TPMS rendszerek javítása, defekttűrő ( Runflat ) abroncsok szakszerű cseréje. Szerelés és centrírozás nagy kapacitással.
Autófűtés és autóhűtés javítás  
Gépjárműve hűtő-fűtő rendszerének akár megbontás nélküli hibamegállapítása, szakszerű javítása.
Autó akkumulátor csere, akkuszerviz  
Gépjármű akkumulátorok vizsgálata, töltő rendszerek ellenőrzése, diagnosztikája. Hagyományos és AGM akkumulátorok cseréje, akkumulátor vezérlőegységek szükség szerinti alapbeállítása.
Dióhéjas szívórendszer tisztítás  
Masszív koromlerakódás borítja a közvetlen befecskendezéses benzinmotorja szívószelepét vagy diesel autója szívósorát? Ne várjon addig, amíg ez problémát okoz!
idő

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy autószerviz műhelyünk 2024.03.29-2024.04.01. között  ZÁRVA tart. 2024.04.02-től a megszokott nyitvatartási rendben várjuk Önöket!

Az üzenet küldése sikeres!

Köszönjük hogy felvette a kapcsolatot a KA Bosch Car Szerviz munkafelvételével, hamarosan válaszolunk levelére, vagy felhívjuk a megadott telefonszámon egyeztetés végett.
Üdvözlettel: KA csapata