Alig ötévnyi gyártás után halhatatlanná vált az Opel GT, amely először 1968-ban gurult le a futószalagról. A sportkupé sikere Európában és a tengerentúlon egyaránt felülmúlta a várakozásokat.
Ellenállhatatlan vonzerejű sportkupé
„Csak repülni szebb…” Ahogy a szlogen is bevonult a reklámtörténetbe, úgy vált klasszikussá a tárgya, a futószalagról ötven éve legördülő első Opel GT, az ellenállhatatlan vonzerejű sportkupé. Pont úgy mint az akkori, a mai is álomautóként lett az autótörténet mérföldköve. 1968-ban gördült ki az első modell a gyárkapuból. A sportkupé már akkor német–francia együttműködés eredményeként számított européernek: az Opelnél korábbi projektekből jól ismert Chausson és a Brissoneau&Lotz vállalta a lemezidomok préselését, a fényezést és a belső berendezést, aztán Németországban szerelték be a motort és a futóművet. A vevőnek lehetősége volt kétféle motor közül választani: a Kadett-család 1,1 literes négyhengerese 60 lóerőt adott le, a Rekord-sorozat 1,9-ese pedig 90-et. Kezdettől a GT 1900 volt különösen kedvelt: 11,5 másodperces gyorsulása nulláról százra, 185 kilométer/órás végsebessége a legtöbb autós szívét megdobogtatta.
103 ezer 463 darab készült belőle
A szériaautó karosszériája különbözik az ős-GT-től, viszont mindezt előnyére tette, hisz még mutatósabb lett. Eleje testesebb, az első túlnyúlás rövidebb lett. A szívórendszer fölötti kidomborodások laposabb géptetőre adtak lehetőséget. Erőt sugárzó, lendületesen elegáns vonalai remek aerodinamikáról gondoskodnak, valósággá téve a híres repülős reklámmondatot: a teljes szélességű hátsó kilépőél elegendő leszorító erőt ad ahhoz, hogy nagy sebességnél is biztosan feküdjön az úton. Egészen a gyártás 1973-as végéig elbűvölte vásárlóit a széria GT, hatalmas teljesítménye, összetéveszthetetlen dizájnja minden várakozást felülmúlt. Mindössze ötéves gyártási ciklusa alatt 103 ezer 463 darabot készítettek. Az európai és az amerikai tulajdonosok egyaránt szerették a különleges Opelt, máig vannak rajongói mindkét kontinensen.