Autószerviz Szeged: Árajánlatot kérek   
Tel: +36 62 554 013; E-mail: szerviz@kovacsauto.hu

Vezérműszíj csere, vezérlés javítás Szeged

Vezérműszíj, vezérlés csere Szeged autószervizünkben.

A vezérműszíj cserélendő alkatrész

Vezérműszíj szakadás minden autós rémálma. Leáll az autó. Ráadásul a vezérműszíj elszakadása esetén a motor vezérlése omlik össze, hiszen ez mozgatja a motorok szelepeit működtető vezérműtengelyt és jelentős igénybevételnek van kitéve. Elszakadáskor tehát szelepszár-görbülés, szelepszár törés következhet be, de a hengerfej is súlyosan sérülhet, ami költséges hiba. Autószervizünk a csereperiódusnak megfelelően végzi a vezérműszíj cseréjét, minden a motorral kapcsolatos munkálatkor annak ellenőrzését Szeged és a környék autótulajdonosai számára.

A vezérműszíj, vezérlés funkciója

A vezérműszíj egy tartós, kompozit anyagból (erős chemotextil-rétegre felvitt különleges gumiból) készült keresztbordás szíj. A meghajtó szíj feszülése, vagyis a súrlódás segítségével történik a meghajtás, hanem a rajta lévő keresztbordák kapaszkodnak a meghajtó bordás kerékbe. A motortól, a főtengelytől kapott fordulatot a vezérműszíj átviszi a vezérműtengelyre, amely „bütykös” kiképzésének megfelelően nyitja vagy záródni engedi a motor szelepeit.

A motor típusától, kialakításától függően további feladatai is lehetnek, például közvetlenül meghajtja a vízszivattyút vagy az olajszivattyút vagy az üzemanyag-szivattyút. Mindennek szinkronban kell működnie, tehát ha a vezérműszíj megnyúlna, ugrana egyet, már az is súlyos motorhibához vezetne Ezért a vezérműszíjat sohasem egyszerűen magában, hanem készletben, a hozzá tartozó görgőkkel, a feszítő és vezető görgőkkel együtt kell cserélni. Ezt nevezzük a vezérlés cseréjének. Ugyanis vezérlés szettet cserélünk, nálunk, a Kovács Autónál is Szegeden.

Vezérműszíj csereperiódusok

A legtartósabb keresztbordás szíjak is elöregszenek, felkeményednek, merevednek, nyúlnak, berepedeznek, végül elszakadnak. Mivel élettartamuk jelentős mértékben függ az időtől, szinte minden gyártó azt írja elő, hogy 60 havonként, vagyis öt évenként cserélni kell. Mivel az átlag magyar autós alig megy évi 25 ezer kilométert a kocsijával, elsősorban ezt az előírást javasoljuk megjegyezni.

A kilométerben megadott csereperiódus ugyanis általában 120 ezer kilométer vagy e fölött van, akár 160 ezer kilométer is lehet. Csakhogy nincs az a csodalámpa, nincs az a mesteri szem, amelyik teljes biztonsággal fel tudja mérni egy vezérműszíj állapotát. Döntsön az autós: de mindig úgy, hogy tartsa be a szervizkönyv előírásait.

Árajánlat, időpont kérés
Kérem töltsön ki minden mezőt!