A fékfolyadék-szivárgás lehetséges helyei

Nem ritka látvány, hogy egy sofőr kérdőn, esetleg bosszús tekintettel áll parkoló, vagy éppen lerobbant kocsija mellett, és azon töri a fejét, hogy vajon a kocsi melyik alkatrészéből került oda egy nem várt tócsa. A probléma megfejtéséhez először szükséges megállapítani, hogy milyen folyadékkal állunk szemben. Ha ez sikerül, a hiba forrását is könnyebben tudjuk azonosítani.

A jellegzetes színek segíthetnek

Az esetek többségében valószínűleg elfolyt fagyállóval fogunk találkozni. Természetesen ez sem ad okot arra, hogy örüljünk, azonban nincs szó megoldhatatlan feladatról, valószínűleg a hűtőrendszer hibásodott meg. Tekintve, hogy a fagyálló felelős a motor megfelelő hőmérsékleten tartásáért, nem árt, ha nem folyik el az összes, hiszen az a motor túlmelegedését eredményezné. Ha azt látjuk, hogy csak kis mennyiség folyt el, akkor is keressük fel egy autószervizt, hiszen elképzelhető, hogy a fagyálló szivárgása fokozódni fog. A fagyállót egyébként könnyű felismerni, legtöbbször jellegzetes zöld, vörös, kék vagy sárga színe van. Ha maró, záptojásszagú folyadékot veszünk észre, akkor több mint valószínű, hogy az akkumulátorral lesz a probléma, ugyanis kifolyt belőle a sav. Gyakran találkozhatunk olajfoltokkal is. Ilyenkor több lehetőséggel kell számolnunk. Ha szennyezett, sötét olajat látunk a kocsink alatt, akkor az motorolaj lesz. Ha világosabb színű, kevésbé zavaros olajfoltot veszünk észre, vélhetően fékfolyadékra, esetleg hidraulikaolajra gyanakodhatunk. Tekintve, hogy a fékfolyadék arra hivatott, hogy fenntartsa a hidraulikus nyomást a fékrendszerben, vesztesége a teljes fékrendszer meghibásodását is könnyen eredményezheti. Ezt éppen ezért illik a lehető legkomolyabban venni.

A víz is nagy fejtörést okozhat

Amennyiben vízfoltot azonosítunk, nehezebb lehet a problémás rész megtalálása. Legjobban akkor járunk, ha kondenzvízzel találkozunk, ez ugyanis nem jelent problémát, hiszen a kondenzvíz a klíma működésének kísérő jelensége, főleg akkor, ha párás a levegő. Szerencsére, az autók alatti vízfoltok többségét ennek tulajdoníthatjuk. Itt a víz mindig tiszta, ha zavaros vizet látunk, akkor másra gyanakodhatunk. Az egyik lehetőség, hogy megsérült az ablakmosó folyadéktartálya, és innen ered a szivárgás. Nem vészes probléma, az autónk továbbra is üzemképes marad, azonban nem árt, ha van mivel letisztítanunk a szélvédőt, így gondoskodjunk a hiba orvoslásáról. A másik opció, hogy a hűtőrendszer hibásodott meg, ami már jóval problémásabb, így ez esetben haladéktalanul keressük fel autószervizünket.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat