Kisokos a megállásért felelős folyadék cseréjéhez

A nem megfelelő fékfolyadék miatt pont akkor csökkenhet a gépjármű fékrendszerének hatása, mikor a legnagyobb szüksége lenne a vezetőnek a fékezésre. Mi az a fékfolyadék? Hol található az autóban? Miért és mikor kell cserélni? Összegyűjtöttünk minden fontos információt, amit a fékfolyadékkal, illetve annak cseréjével kapcsolatban érdemes ismerni.

A fékfolyadék tulajdonságai nem változhatnak meg hő hatására

A fékrendszer a gépjármű legfontosabb része, főleg a biztonságos közlekedés tekintetében. Most nem részletezzük a fékrendszer működését, inkább annak egy részére, a fékfolyadékra helyezzük a hangsúlyt. A fékrendszerben használt folyadéknak számos követelménynek kell megfelelnie. Például a tulajdonságai nem változhatnak meg hő hatására, azonban előbb-utóbb víz, illetve pára kerül a fékfolyadékba, melyek már nem állnak ellen a magas hőmérsékletnek. Emiatt a melegebb hónapokban csökkenni fog a fékhatás, télen pedig megfagy a fékfolyadékban lévő víz, ami dugót képez a rendszerben és ennek eredményeként egyáltalán nem lehet fékezni. Szóval a biztonságos közlekedés érdekében a fékfolyadékot bizonyos időközönként mindenképpen cserélni kell.

Mikor kell cserélni a fékfolyadékot?

Körülbelül két évente mindenféleképpen cserélni kell a fékfolyadékot. Egyébként ellenőrizhető a fékfolyadék állapota, nedves forráspontja körülbelül fél perc alatt egy speciális eszközzel, mely egy kis minta segítségével képes megmutatni a folyadék állapotát. A mintavevő eszközzel a főfékhengeren lévő kiegyenlítő tartályból kell mintát venni. Ezt a mintát a speciális műszer addig melegíti, amíg forrni nem kezd és végül kiírja az eredményt. Mindig az első eredmény tekinthető reálisnak. A korszerű gépjárművek esetében 230 fok a forráspontja a fékfolyadéknak. Később ez az érték csökken, ahogy emelkedik a víztartalma. Amikor a fékfolyadék forráspontja eléri a 200 fokot, vagyis az alsó határértéket, mihamarabb cserélni kell azt. A nem megfelelő fékfolyadék nemcsak működési zavart okoz, hanem rongálja a fékszerkezetet is. Ez nem függ a kilométerfutástól. Számos fékfolyadék létezik, van jobb és van rosszabb minőségű. Szóval gondos körültekintést igényel a fékfolyadék kiválasztása. A különböző DOT osztályú fékfolyadékokat semmi esetre sem szabad egymásra tölteni. Ráadásul az ABS-szel szerelt gépjárművekbe nem szabad DOT3-as fékfolyadékot tölteni. A fékfolyadék cseréje jármű-, illetve fékspecifikusan történik, a fékrendszergyártó előírásának megfelelően. Szóval a fékfolyadék cseréjével nem szabad otthon próbálkozni, érdemes szakszervizben végeztetni a feladatot.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat