„Hétköznapi” elektromos autók, amikkel akár egy hosszabb, autópályás távra is megindulhatunk egyetlen töltéssel

Az autógyártók keményen ügyködnek az elektromos autók hatótávolságának növelésén, ami nem is csoda, hiszen sokan jelenleg pont a kicsi hatótávolság és a gyakori töltésekre visszavezethető állandó frusztráltság miatt idegenkednek tőlük. Persze a technológiához társított pozitív környezeti és egyéb hatásoknak köszönhetően az innovációs folyomány kétirányú, hiszen az akkumulátorok kapacitásának folyamatos fejlődését egyértelműen a villanyverdák iránti erősödő kereslet motiválja. Az energiasűrűség gyarapodásának köszönhetően pedig az e-mobilitás hatótávolsága, vagyis az egy töltéssel megtehető kilométerek száma is egyre növekszik. Pillantsunk rá két hétköznapi emberek számára is elérhető e-járgányra, amik akár autópályás távra is megindulhatnak egyetlen töltéssel!

Renault Zoe

  • Hatótáv (WLTP): 395 km
  • Ár: 10.559.000 Ft

A Renault Zoe az egyik legnagyobb múlttal rendelkező elektromos kisautó. Közel 10 éve hű szereplője az e-mobilitás piacának. A Renault egyértelműen az európai igények kielégítésére szánta, ami be is jött neki, a modell ugyanis 2020-ban több európai országban is az eladási listák élén végzett. Természetesen 2020-ra több fazonigazításon is átesett a kislány. Alapvető vonásait ugyan megőrizte, de kívülről és belülről is jelentős dizájnfrissítésen ment át. Az akkumérete jelenleg 55 kilowattóra, ebből 52 kapacitás áll a felhasználó rendelkezésére, amivel abszolút dobogós a jelenleg debütáló kategóriatársak között. Legmerészebb újítása a DC töltési alternatíva, amivel egy feláras töltőcsatlakozó segédletével már elérhető az álom teljesítmény, amivel a 395 kilométeres hAz energiasűrűség gyarapodásának köszönhetően egyre növekszik az e-mobilitás hatótávolsága, vagyis az egy töltéssel megtehető kilométerek száma.atótáv is legyűrhető.

Dacia Spring

  • Hatótáv (WLTP): 225 km
  • Ár: 6.500.000 Ft

A Dacia Spring a 2021-es év talán leginkább várt elektromos kocsija. Bár hatótávolságában, így teljesítményében nem lesz abszolút világrengető, de kedvező árfekvésével tömegek számára teszi majd elérhetővé az e-mobilitás élményét. A villanymotor teljesítménye 33 kilowatt, a forgatónyomaték 125 newtonméter. Az ECO-gombbal applikált járműben lehetőség van a hatótávolság nagyjából 10% körüli értékkel történő növelésére. Igaz, hogy ezzel az ügymenettel 100 kilométer/órára mérsékeljük az amúgy sem túl korlátlan 125 kilométer/órás végsebességet, illetve 23 kilowattra limitáljuk a teljesítményt is. A gyártás Kínában történik, ugyanis a modell itt már forgalomban van Renault K-ZE City néven, így a Renault feladata annyi volt, hogy az európai stílusirányzatokhoz és biztonsági elvárásokhoz igazítsa a remek ár-érték arányokkal rendelkező villanyverdát. Ősz környékén várható hazánkban a bárki számára elérhető változat, mi kíváncsian várjuk.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat