Benzin helyett víz befecskendezés

Benzin helyetti víz befecskendezés! Eredményeként 13% -kal csökken az üzemanyag fogyasztás, 5% -al nagyobb a motorteljesítmény és 4% -al kevesebb a CO2 kibocsájtás. Legfejlettebb benzinmotorok esetén is kárba vész az üzemanyag ötöde, ugyanis magas fordulatszámon ez a teljesítmény hűtésre használódik el. Különösen hirtelen gyorsuláskor és az autópályán, folyamatos nagy sebesség mellett jelentős a veszteség. A Bosch új vízbefecskendező rendszerének segítségével, ennek nem kell így történnie. A Bosch technológia nyújtotta üzemanyag gazdaságosság leginkább a három- és négyhengeres, méret csökkentett motorok esetén lényeges, amelyek minden átlagos, középkategóriás autókban megtalálhatóak.

Hogyan működik?

Az üzemanyag meggyulladása előtt finom vízpára kerül befecskendezésre a szívócsatornába és a víz magas párolgási hője révén, hatékony hűtést nyújt. A víz aktívan hűti a levegő-üzemanyag keveréket az égéstérben, ezáltal csökkentve a motor alkatrészek kopását. Lehetővé teszi a gyorsabb gyújtás, és végső soron a nagyobb motor teljesítményét kapunk. Csak kis mennyiségű vízre van szükség.. A befecskendezési rendszert ellátó víztartályt csupán csak 3000 km után kell újratölteni 5 liter ioncserélt vízzel. Ha elfogyna sem okoz problémát a motor működésében. Mivel a rendszer, a motor leállása után minden vizet visszajuttat a tartályba, így a téli időszakban csak a tartályba fagyhat bele, amit a motor hője indulás után kiolvaszt.

További kérdések és válaszok

Már gyártásban van a technológia?
A BMW M4 GTS az első olyan gyártott jármű, amely rendelkezik az innovatív és úttörő vízbefecskendezési rendszerrel. A jármű turbófeltöltéses, hathengeres motorjába szerelt megoldás jobb teljesítményt és fo-gyasztást kínál még teljes terhelés alatt is. A BMW M4 GTS modellek vízbefecskendezési alkatrészeit a Bosch szállítja.

Mekkora az üzemanyag-fogyasztás a vezetési ciklusban?
A jövőbeli fogyasztási vizsgálat (WLTC) szerint a vízbefecskendezés akár 4%-os üzemanyag-megtakarítást is eredményez. Valós vezetési körülmények között még ennél több is elérhető: itt az üzemanyag-fogyasztás akár 13 százalékkal is csökkenthető jelentős gyorsulás vagy autópályán történő vezetés során.

A vízbefecskendezés hatására nem rozsdásodik a motor?
Nem, nem marad víz az égéstérben. A víz elpárolog, mielőtt égésre kerülne sor a motorban. Minden víz a környezetbe távozik a kipufogógázzal együtt.

Hogyan történik a víz újratöltése?
A vízbefecskendezéshez csak kis mennyiségű vizet kell a rendszerben tartani. Általában csak 3000 kilomé-terenként kell újratölteni. A különálló víztartályba desztillált vizet kell tenni.

Megfagyhat a tartályban található víz?
Amikor a motor leáll, a víz visszaáramlik a tartályba, ahol megfagyhat. A motor ismételt elindítását követően a víz ismét kiolvad.

Létezik közvetlen vízbefecskendezés?
A Bosch szívócsőbe történő befecskendezési rendszert használ az egyértelmű műszaki előnyök és az ala-csonyabb költségek miatt. Ezáltal a vízbefecskendezés nagy mennyiségben történő gyártásra és számos járműszegmensben való használatra is alkalmas.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat