Autótípusok, melyeket nehezebb szerelni a motortér zsúfoltsága miatt

Ha valamilyen problémát észlelünk az autón, be merjük-e vállalni, hogy mi magunk igyekszünk ráakadni a hiba okára? Elképzelhető, hogy olyan apróság okozza a gondot, hogy nem kell feltétlenül a szervizbe rohannunk, olcsón és gyorsan megszüntethetjük a galibát. Persze csak akkor, ha hozzáférünk a fals működésű alkatrészhez.

Mekk Elek munkában

Sokan vannak, akik könnyűszerrel bevállalnak kisebb-nagyobb szerelési munkálatokat a saját autójukon, esetleg segítenek a szomszédnak, vagy egy barátjuknak letudni egy olajcserét, vagy feltérképezni, hogy mi okozhat egy enyhébb meghibásodást a kocsiban. Vannak azonban komolyabb problémák, amelyeket nem tudnak ők sem megoldani. Nem is feltétlenül a tudásuk hiánya miatt, sokkal inkább azért, mert megfelelő felszerelés hiányában nem tudnak hozzáférni az egyes alkatrészekhez. Ez utóbbi nyilván egy szerelőműhelyben sokkal jobban kivitelezhető. Fel lehet emelni az autót, ha az alváznál kell keresni a probléma okozóját, vagy rá lehet állni a szerelőaknára, amely valljuk be, nem található meg minden autótulajdonos portáján. Sokszor pedig ez sem segít, a motortér zsúfoltsága miatt, nem ritka, hogy meg kell bontani a karosszéria egyes elemeit, vagy el kell távolítani egy-két, egyébként jól működő alkatrészt, hogy hozzáférjünk a sérült vagy hibás részekhez. Ezekhez a műveletekhez nem árt, ha minden szerszám kéznél van, minden feltétel adott, hogy sérülésmentesen, a legnagyobb szakértelem mellett lehessen „szétszedni” a kocsit. Ráadásul az otthoni bütykölgetés során általában nem is a szétszedéskor keletkezik a baj, hanem sokkal inkább az eredeti állapot visszaállítása okoz komoly problémát. Egy nem megfelelően illeszkedő elem, egy túlhúzott csavar, egy rossz helyre dugott kábel végeredményben sokkal nagyobb gondot, vagy kárt tud okozni, mint az eredeti ok, ami miatt darabjaira szedtük a járművet. Hagyjuk inkább ezeket igazi szakemberre.

Zsúfolt motorterű autók

Hiába gondoljuk hát, hogy értünk az autónkhoz, legyünk nagyon körültekintőek. Régebben azért egyszerűbb volt a helyzetünk, az átlátható motortérben kényelmesen elfértek a legszükségesebb alkatrészek, amelyeket a népi anekdoták szerint egy kalapáccsal és egy csavarhúzóval meg lehetett javítani. A mai modern kocsik azonban mások, a számtalan újítás miatt egyre több alkatrésznek kell helyet szorítani. Ha felnyitjuk a motorháztetőt, akkor nem ritkán csövek és kábelek szövevényes labirintusát látjuk, ahol ember legyen a talpán, aki egyből megmondja, hogy melyik honnan indul és hová vezet. Az ily módon zsúfolttá vált motortérben sokszor még egy egyszerűnek tűnő izzócsere is nehézséget okozhat. Sokszor kell ideiglenesen kiemelnünk egy alkatrészt egy kisebb hiba miatt is, vagy megbontani a karosszériát egy darabon. Vannak olyan típusú autók, amelyek különösen zsúfoltnak tűnnek, már ránézésre is. Elsősorban a német autógyárak szeretik kitölteni a rendelkezésre álló teret: a BMW legendásan telített, de az Audi vagy a Mercedes, sőt a Porsche járműveit sem kell félteni. A Volkswagen sem hagy sok helyet, elsősorban a Golf-ok egyébként nem túl nagy motorterében szeretnek kihasználni minden lehetőséget. Ide sorolhatjuk az Opel autóit is, legyen az egy Insignia, egy Astra vagy egy Corsa, nem nagyon hagynak az összeszerelés során egy talpalatnyi területet sem. Persze, nem csak a németeket okolhatjuk a zsúfoltságért, a Ford vagy éppen a Fiat gépjárművei között is találkozhatunk olyan típussal, amelyeknek a motorterét nyugodtan nevezhetjük túlzsúfoltnak.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat