Automata sebváltó

Az automata sebváltó kényes szerkezet

A ma használatos automata sebváltók szuper komplikált és kényes berendezések, amelyek javítása kisebb vagyonba kerülhet. Főleg, ha nem vigyázunk rájuk. Jó esetben ezek a korszerű szerkezetek akár több százezer kilométert is hibátlanul képesek működni, de elő tud az is fordulni, hogy a peches autós ki-be jár az automata sebváltójával a szervizből. A legfontosabb, amire az autósnak figyelnie kell, az a megfelelő kenés. Ez számára annyit jelent, hogy nem veszi félvállról a gyártó útmutatását a használandó olajról. Ezek gyakran nem csak minőségi paramétereik útján vannak kijelölve, de akár a márka is meg van adva, és ezt komolyan kell venni.

A helyes használat is számít

Az automata sebváltó helyes használata is sokat nyom a latban, amikor annak élettartamáról van szó. Nem nagy dologra kell gondolni, hiszen az automata azért automata, hogy a lehető legkevesebb emberi beavatkozással is hibátlanul működjön a sebességváltás. Mégis érdemes odafigyelni, amikor például az R üzemmódból (hátramenet) a D üzemmódba (előre) kapcsolunk. Arra kell ügyelni, hogy a sebességváltó kar két állása között ne túl nagy sebességgel mozgassuk a váltót. Itt a kapkodás a rendszer korai meghibásodásához, elkerülhetetlen javításhoz, végeredményben a pénztárcánk megkönnyítéséhez vezet. Nem használ az automata sebváltónak az sem, ha a lámpánál rendszeresen N állásba tesszük a kart. Ha a gondosság ellenére kigyullad a piros lámpa, ami sebváltó problémát jelez, azonnal forduljunk szerelőhöz, keressük fel a szervizet.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat