A Suzuki tényleg a mi autónk

Száz, hazánkban eladott új autóból 13 Suzuki márkájú volt 2017-ben. Az esztergomi üzemből kikerülő modellek közül a Vitara bizonyult a legnépszerűbbnek, de az SX4 S-Cross modellből is sok fogyott.

1991 óta hazánkban

A televízióban először egy 1992-es reklámban tűnt fel a mára közismert szlogen: „Suzuki. A mi autónk.” A Magyar Suzuki Zrt. – amelyet 1991-ben alapítottak, a gyárépületet az esztergomi óváros déli határában, 14 milliárd forintból épült fel Csaba László tervei alapján – ugyan japán többségi tulajdonban levő autógyár, ennek ellenére is igaz a huszonhat éve rásütött bélyeg, elég, ha csak a tavalyi eladási adatokat nézzük: a cég 13 százalék fölé növelte részesedését az új autók magyarországi piacán. 2017-ben 15 ezer 161 új autót értékesítettek hazánkban, ezzel a piac 13,04 százalékát szerezték meg. A japán márka modelljei közül a Vitara volt a legnépszerűbb 22 százalék feletti részesedéssel, 8786 vásárló választotta a SUV típusú, magyar fordításban sportcélú haszonjárművet. Az SX4 S-Cross modellből 3407 darab kelt el Magyarországon.

Túl a hárommillió autón

A nem Esztergomban készült, de nálunk is forgalmazott Suzuki típusok közül a Swiftből 853, az Ignisből 920, Balenóból 770, Jimnyből 70, Celerióból 355 darabot regisztrált a 75 márkakereskedésre bővült Suzuki kereskedői hálózat országszerte. A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében tavaly áprilisban gyártotta le a hárommilliomodik autót. A társaság a 2016 márciusának végén zárult üzleti évében 1,976 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 28 százalékkal haladva meg az előző évit. Az export-értékesítés 2015-ben 1,854 milliárd euró volt. A Suzuki az elmúlt 25 üzleti év alatt 1,7 milliárd eurót ruházott be magyarországi érdekeltségébe. A háromezer Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki Zrt. tízezernél több embert foglalkoztat.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat