Mire jó a keréknyomás ellenőrző rendszer?

A keréknyomás ellenőrző rendszerek gondoskodnak arról, hogy sofőr állandó, friss és pontos információkkal rendelkezzen a kerékben uralkodó légnyomásról.

Baleset megelőzés és optimális fogyasztás

A keréknyomás ellenőrző rendszer legfontosabb feladata, hogy javítja a közlekedés biztonságát. Sok az árulkodó statisztika arról, hogy a gyenge nyomás miatt történt baleset. A lapos kerékkel ugyanis jóval nehezebb megállni, ez főleg egy hirtelen szükséges fékezésnél lehet igazán veszélyes. A rendszer szerepe azért is nagyon fontos, mert hatással van az üzemanyag-fogyasztásra is, az autó tulajdonosa erről is folyamatos információkat kap. Nem lényegtelen szempont, hogy a nem megfelelő légnyomás a kerékabroncsban növeli az autó fogyasztását, ezen keresztül a káros anyag kibocsátását is. Az Európai Unióban egyébként 2014. november 1. után forgalomba hozott új gyártású autók esetén kötelező tartozék a tire-pressure monitoring system (tpms), vagyis az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer. Hazánkban azért kell még néhány év, amíg elterjed a rendszer kultúrája, hiszen leginkább ezeknél jóval régebbi autókat vásárolunk.

Uniós szabvány

Az indirekt rendszer az adatokat az ABS szenzorból nyeri, ez csak menet közben működik, alacsony nyomás vagy defekt esetén figyelmeztet. A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. A szenzorokat leginkább a szelepbe építik. Ezek a valós nyomás értékeket mérik a kerék hőmérsékletével együtt. Az adatokat továbbítják rádiófrekvenciás úton a gépkocsi információs rendszerébe. Ez lehetővé teszi a légnyomás nagyon pontos mérése mellett az azonnali reakciót is a nyomás csökkenése, vagy egy esetleges túlnyomás esetén.

 

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat