A keréknyomás ellenőrző rendszerek gondoskodnak arról, hogy sofőr állandó, friss és pontos információkkal rendelkezzen a kerékben uralkodó légnyomásról.
A keréknyomás ellenőrző rendszer legfontosabb feladata, hogy javítja a közlekedés biztonságát. Sok az árulkodó statisztika arról, hogy a gyenge nyomás miatt történt baleset. A lapos kerékkel ugyanis jóval nehezebb megállni, ez főleg egy hirtelen szükséges fékezésnél lehet igazán veszélyes. A rendszer szerepe azért is nagyon fontos, mert hatással van az üzemanyag-fogyasztásra is, az autó tulajdonosa erről is folyamatos információkat kap. Nem lényegtelen szempont, hogy a nem megfelelő légnyomás a kerékabroncsban növeli az autó fogyasztását, ezen keresztül a káros anyag kibocsátását is. Az Európai Unióban egyébként 2014. november 1. után forgalomba hozott új gyártású autók esetén kötelező tartozék a tire-pressure monitoring system (tpms), vagyis az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer. Hazánkban azért kell még néhány év, amíg elterjed a rendszer kultúrája, hiszen leginkább ezeknél jóval régebbi autókat vásárolunk.
Az indirekt rendszer az adatokat az ABS szenzorból nyeri, ez csak menet közben működik, alacsony nyomás vagy defekt esetén figyelmeztet. A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. A szenzorokat leginkább a szelepbe építik. Ezek a valós nyomás értékeket mérik a kerék hőmérsékletével együtt. Az adatokat továbbítják rádiófrekvenciás úton a gépkocsi információs rendszerébe. Ez lehetővé teszi a légnyomás nagyon pontos mérése mellett az azonnali reakciót is a nyomás csökkenése, vagy egy esetleges túlnyomás esetén.
A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
Adatvédelmi szabályzat