Vetélytársat kapott a Tesla a Volkswagen új modelljeivel

A Tesla Model 3 vetélytársa – a sajtóban így mutatták be a Volkswagen új elektromos autóit, az ID.4 CROZZ, valamint az ID.4 X elektromos városi terepjárókat. Ez a fejlesztés meghatározó lépés a német autógyártó életében, amely hosszútávon is vezető szerepre tör a legnagyobb piacon, Kínában.

Hatalmas piacra próbál betörni a Volkswagen

A dízelbotrány az utóbbi évek legnagyobb horderejű ügye volt az autóiparban, amely csúnyán rajtaragadt a német Volkswagenen. A brand megítélésén csorba esett, nem is kicsi, amit biztos, hogy csakis hosszú évek munkájával tudnak majd kijavítani. Ehhez például nem rossz módszer, hogy elkezdték hatalmas mértékben fejleszteni az elektromos meghajtású autóik gyártását, amelyek éppen a káros dízelek helyett lehetnek hosszú távú megoldások az autóipar számára. Ezen az úton jelent mérföldkövet, hogy Kínában bemutatták elektromos városi terepjáróikat, amelyek az ID.4 CROZZ, valamint az ID.4 X neveket kapták. Nem véletlen, hogy az ázsiai országra esett a választás a bemutató szervezésekor, itt próbál ugyanis leginkább betörni a német márka az elektromos szegmensbe. Hogy miért? Például mert nincs ennél nagyobb autóipari piac jelenleg a világon, sem az elektromos járművek tekintetében, sem pedig általánosságban, a személyautókra vetítve.

Az árképzéssel üzentek a Teslának

Ami a most bemutatott modelleket illeti, a hatótávolsággal elég szépen magukra vonták a figyelmet: egyetlen töltéssel 550 kilométert ígérnek azoknak, akik megvásárolják a kocsit. Egyébként nem csupán két autóról, két új modellről van szó, hanem egy modellcsalád első tagjairól. A következő három évben további hat ID gördül le a gyártósorokról, nyolcfősre bővítve a kollekciót. Hogy ez a család boldog család lesz-e, azt még nem tudni, mindenesetre a tervek merészek, a Tesla babérjaira törnek. A VW a sajtó szerint a most bemutatott két modellt egyértelműen a Tesla Model 3 konkurenciájának szánja, vetélytársként pozícionálja. A cél pedig a modellcsaláddal az, hogy a Volkswagen legyen Kína elsőszámú gyártója az elektromos autók piacán. Üzentek is a Teslának, méghozzá az árképzéssel: pontos összeget nem említettek, de azt bejelentették, hogy a végösszeg 250 ezer jüan alatt lesz – milyen érdekes, hogy a Model 3 éppen 249 ezer 900 jüanba kerül Kínában. Ez az ár egyébként forintra átváltva 11 és félmillió körül mozog. A Volkswagen az ID család mellett sem unatkozik, a digitalizáció jegyében ugyanis összesen tizenöt különféle, egyaránt megújuló energiával működő modellt terveznek a kínai piacra dobni 2025-ig.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat