Ülésfűtés utólag?

Zord, téli reggeleken kevés kellemetlenebb helyzet van, mint a fűtött szobából kilépve beülni az éjszaka lehűlt autóba. Hiába adjuk rá a gyújtást és kapcsoljuk be a fűtést, szükség van néhány percre, mire abba tudjuk hagyni a vacogást. Megoldást az ülésfűtés jelentheti, azonban ez nem minden járműben szériatartozék. Be lehet-e szereltetni utólag a kocsiba?

Milyen lehetőségeink vannak?

Ha nem akarjuk megvárni, mire az autó légkondicionálója felmelegíti az utasteret, akkor van lehetőségünk az ülés fűtésére alkalmas kiegészítőket vásárolni. Több eszköz is a rendelkezésünkre áll: beszerezhetünk olyan üléshuzatot, amelyben beépített fűtőszál van, vagy vehetünk hasonló ülőpárnát is. Ezek ugyan néhány ezer forintért elérhetőek, azonban minden ki-, és beszálláskor igazgatnunk kell, mivel jó eséllyel el fog csúszni a kijelölt helyéről, ráadásul elfoglalják szivargyújtót is, ugyanis onnan tudunk neki áramot biztosítani. Vigyázzunk az innen-onnan beszerzett, olcsóbb termékekkel, ugyanis nem biztos, hogy túlmelegedés elleni védelemmel fel vannak szerelve, így érhet minket meglepetés a használatuk közben. Ráadásul, még ha jól is működnek, nem biztos, hogy egyetlen telet kibírnak. Persze lehet jobb minőségűeket venni, akár garanciát is kaphatunk rá, ugyanakkor nem ez a legjobb megoldás, bár az is igaz, hogy a semminél ez is jobb lehet. Az igazi segítséget a gyári ülésfűtés utólagos beszerelése jelentheti, ha már a szalonból kigördülő autóba nem kérte az első tulajdonos. Akár mi gondolkodtunk rosszul, akár használtan vettük a kocsit, érdemes beruházni rá, a komfortérzetünket jelentősen meg tudja emelni a téli hónapokban. A gyári ülésfűtés azonban nem olcsó mulatság, ezért nyugodtan nézhetünk egyéb, alternatív megoldások után.

Az ülésfűtés beszerelése

Ha spórolni szeretnénk, de nem felel meg nekünk a fűthető üléshuzat vagy párna, ugyanakkor nem akarjuk kifizetni a gyári ülésfűtést sem, akkor választhatunk univerzális ülésfűtést is. Ez hasonló, mint a gyári, minőségében a tapasztalatok szerint nagyjából megegyezik az eredetivel, a költsége viszont jóval kevesebb, mintha a szalonból elhozott autóhoz kértük volna extraként. Hajlékony karbon fűtőszálakat szerelnek az ülésbe a szövet és a szivacs közé, amely igény szerint szabályozható hőmérsékletre fűti fel az ülésünket, ráadásul a két első ülésen egymástól függetlenül is állítható a fűtés erőssége. Az így kapott meleg elhozza számunkra a komfortérzetet, az ülésfűtés beszerelése a szövet alá viszont egyáltalán nem ront rajta. Arra gondolunk, hogy amíg az ülőpárna vagy a huzat használatával egy kicsit megváltozhat az ülés formája, addig az univerzális ülésfűtés utólagos kialakítása nem módosítja azt. A karbonszálas ülésfűtés beszerelése nagyon gyorsan megvan, néhány óra alatt elkészül, bízzuk ezt ennek ellenére szakemberre. Ha mi kezdenénk neki, akkor könnyen kárt tehetnénk az ülésben. Először is áramtalanítani kell a kocsit, majd kiszerelni az üléseket. Ezután az ülőkárpit óvatos bontása következik. Cél, hogy külön lehessen választani a szövetet és a szivacsot. Ezután a fűtőszálakat szakszerűen kell helyére rakni, majd rögzíteni, végül az ülést visszaalakítani eredeti állapotába. Az ülés autóba való visszahelyezése után be kell kötni az elektromos rendszerbe a fűtést. Nem tűnik nehéznek, de sok a buktatója. Érdemes a munka elkészülte után egy próbát végezni, hogy mindent jól csináltunk-e. Végül pedig nincs más dolgunk, mint elégedetten behuppanni a fűtött ülésbe. Ha használat közben bármilyen hibát észlelnénk, akkor bátran keressük fel a szervizt, aki beszerelte, ugyanis nem ritka, hogy akár hét év garanciával is megvásárolható az ülésfűtés.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat