Új magyar autópálya-szakasz épülhet a román határig

265 millió eurót, átszámítva mintegy 82 milliárd forintot fordíthat Magyarország a román határig tartó M4-es autópálya új szakaszának kiépítésére az Európai Unió kohéziós alapjából. Az autópálya gyorsabb és biztonságosabb összeköttetést teremt Budapest és Bukarest között.

Az utolsó hiányzó szakasz

Az EU kohéziós alapjából 265 millió eurót, átszámítva kb. 82 milliárd forintot fordíthat országunk a fővárostól a román határig tartó M4-es autópálya új szakaszának kiépítésére – közölte az Európai Bizottság. Corina Cretu uniós biztos tájékoztatása szerint a támogatás a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti autópálya-szakasz végső hiányzó szakaszának befejezését célozza. Ha elkészül, kevesebb mint 2 óra és 40 perc alatt lehet megtenni a Budapest-román határ távot – ez az út most több mint 3 órás.

Gyorsabb összeköttetés Budapest és Bukarest között

A beruházás a két szomszédos ország összekapcsolásával várhatóan a regionális és helyi gazdaságot is felélénkíti, új lendületet ad a kereskedelemnek és a turizmusnak. Elsőként a magyar és a román lakosság profitál az autópálya adta előnyökből, amely gyorsabb és biztonságosabb összeköttetést teremt Budapest és Bukarest között, de Cretu szerint végső soron minden európainak és az egész európai gazdaságnak előnyére lesz.” – tájékoztatott a regionális politikáért felelős EU-s biztos. Az új út az M35-ös autópálya Debrecen-Berettyóújfalu közti részének csomópontjától indul. Az építkezés várhatóan 2020 márciusában fejezik be. Az első romániai autópálya egyébként az 1960-as években épült A1-es volt. Eredendően a román fővárost kötötte össze a tőle kb. 100 kilométerre lévő Pitești városával. A 113 kilométernyi autópályát 2000-ben renoválták, és a 4. páneurópai közlekedési folyosó részeként kezdték el továbbfejlesztését.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat