Tömítést és leeresztő csavart is kell ilyenkor cserélni?

Az olaj gondoskodik a motor megfelelő kenéséről: lehetővé teszi, hogy a dugattyúk másodpercenként több százszor simán csúszhassanak a motor hengereiben. Kenés nélkül a fém alkatrészek közötti súrlódás néhány perc alatt károsítaná a motort. Az olaj emellett folyamatosan elnyeli a motortérben lévő szennyeződéseket is. Ez az oka annak, hogy végül túl sok mikromaradvány terhelődik benne, ami megváltoztatja az eredeti fizikai tulajdonságait, főként a viszkozitását, ezáltal a hatékonyságát is. Ráadásul az olaj idővel elkerülhetetlenül elveszik: a legtöbb motor futás közben elégeti az olaj egy részét. Ezért rendszeres időközönként ellenőrizni kell a motorolaj szintjét, hogy szükség esetén utántöltsük azt, és periodikus időközönként komplex cserét is szükséges abszolválni, de vajon ilyenkor az olajleeresztő csavart és a tömítést is ki kell cserélni? Járjunk utána!

A rendszeres olajcsere elengedhetetlenül fontos!

Ahhoz, hogy a jármű és mechanikus részei megfelelően működjenek, elengedhetetlen a motorolaj ellenőrzése és rendszeres cseréje. A motorolaj cseréjének gyakorisága az autó gyártási évétől, a futásteljesítménytől és a motor típusától függ. Feltétlenül olvasd el a kocsid szervizelési kézikönyvét, hogy megtudd, milyen intervallumonként kell olajat cserélni. Tudnod kell, hogy a motorolajat az autógyártó vagy a szerelő által megadott dátumok vagy a futásteljesítmény szerint szükséges lecserélni. Ellenkező esetben a motor hamarabb eltömődhet vagy megsérülhet, a teljesítménye is romolhat, és az üzemanyag-fogyasztás kaliberében is adódhat némi-nemű kiugrás. Hogy milyen típusú olaj való az autódhoz? Hát, végtelen számú motorolaj létezik, ezért létfontosságú, hogy a megfelelő típust válaszd ki a motorhoz. Nézd meg az útmutatót, hogy megbizonyosodj arról, hogy melyik olajtípus optimális a kocsidhoz, és mennyit kell önteni minden cserénél. Ami a csereszűrőt illeti, azt javasoljuk, hogy a jármű gyártója által forgalmazott szűrőt válaszd. Ez biztosítja, hogy optimálisan illeszkedjen a motorhoz, és rendeltetésszerűen működjön az olajjal, illetve megfelelően szűrje ki a káros részecskéket. Ügyelj arra, hogy jegyezd fel a futásteljesítményt és az olajcsere dátumát, hogy mindig pontosan képben légy, hogy mikor esedékes egy újabb olajcsere.

Olajcserekor az olajleeresztő csavar és a tömítése is cserélendő?

Nos, a legtöbb gyártó igen, javasolja az olajleeresztő csavar és az olajleeresztő csavar tömítésének cseréjét minden egyes olajcsere alkalmával. Hogy miért? Mert amikor a motor felmelegszik, az alkatrészek különböző ütemben tágulnak. Ez a rezgéssel együtt a leeresztő csavar kilazulását okozhatja. A megfelelő leeresztő csavar tömítés kitölti a rést, és elnyeli a vibrációt, hogy megakadályozza a szivárgásokat. Az olajveszteségből eredő esetleges károk költsége jóval meghaladja a tömítés vagy a leeresztő csavar cseréjének díját, így nem éri meg kockáztatni. Ne felejtsd el soha, hogy az olajleeresztő csavar nagyon fontos, bár gyakran alulértékelt feladatot lát el. Az olajteknő alján vagy oldalán elhelyezkedő dugó feladata, hogy megakadályozza a motor életfontosságú vérének – kenőanyagának – kiömlését a gravitáció és a forgattyúház belsejében keletkező nyomás állandó hatásai miatt. Általában könnyű észrevenni a jármű olajleeresztő csavarját, mivel az az olajteknő lehető legalacsonyabb pontján van elhelyezve, amely a jármű motorjának aljához van rögzítve. A dugó nem mindig az edény alján található, többnyire inkább az oldalán, ahol védettebb pozíciót élvez egy esetleges kátyús, rázkódós út során.

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Adatvédelmi szabályzat